9# KAM | Petnail.hu webshop esettanulmány | Siteri Gergő

You are currently viewing 9# KAM | Petnail.hu webshop esettanulmány | Siteri Gergő
9KAM - Petnail.hu webshop esettanulmány - Siteri Gergő

VIDEÓ

PODCAST

ELŐADÁS SZÖVEGE

Petnail esettanulmány - Siteri Gergő

Üdv, itt Siteri Gergő és ez a 021MENTOR a Kiút a Mókusból Blogsorozat 9. része, amelyben a petnail.hu webshopom esettanulmányát szeretném bemutatni. 

Bízom benne, hogy mire az anyag végére érsz, egy átfogó képet fogsz kapni, hogy igazából nem is annyira bonyolult egy olyan webshopot összerakni, aminek a havi bevételi értéke simán megfelel egy 25-30 millió forintos ingatlan havi cashflowjával.

MIRŐL LESZ SZÓ?

Miről lesz szó

Miről is lesz szó?

8 tartalmi blokkból fog állni az előadás:

1. Bemutatkozás: Elmondom pár szóban, hogy ki is vagyok és milyen vállalkozásaim vannak.

2. Petnail sztori: Ebben a részben elmondom azt a 4 db nyomós érvet, amiért belevágtam ebbe a projektbe.

3. Termékek kiválasztása: Elmondom, hogyan jött egyáltalán ez a termékötlet és milyen kritériumok mentén választottam ki a legtöbb termékemet.

4. Piackutatás: Ebben a részben elmondom, hogy mik voltak azok a legfontosabb kérdések, amiket meg kellett válaszolnom a piac felmérése során.

5. Hogyan építettem fel a webshopot: Elmondom, hogy programozói tudás nélkül, hogyan építettem fel az értékesítésre alkalmas webshopomat.

6. Ajánlatok kialakítása: Hogyan alakítottam ki a webshopom ajánlatait úgy, hogy versenyképes maradhasson az nagyobb multikkal szemben?

7. Online marketing stratégia: Bemutatom azokat a hirdetési eszközöket, amivel forgalmat terelek a webshopomba. 

8. Összefoglaló és útravaló: Összefoglaljuk a lényeget és levonjuk belőlük az értékes konklúziót!

Akkor felkészültél?

Vágjunk is bele!

1. Blokk bemutatkozás
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ki vagyok én és miért érdemes rám hallgatnod?

Engem Siteri Gergőnek hívnak, és sorozat-vállalkozó vagyok!

Milyen vállalkozásaim vannak?

1. siliciummarketing.hu | Ez egy magánegészségügyre fókuszáló marketing ügynökség. Főként a orvosoknak, és magánpraxisoknak segítünk több pácienst szerezni online. Ezzel a vállalkozásommal havonta több, mint 800.000 Ft bevételt keresek, kiszámíthatóan, szinte minden hónapban.

2. petnail.hu | Ez egy kutyaápolásra fókuszáló webshop, a fő termékem egy különleges elektronikus kutya körömreszelő, valamint egyéb kutyaszőr eltávolító termékeket is értékesítek. A webshoppal nem sokat foglalkozom, de így is közel 200.000 Ft árbevételt generálok, aminek a fele profit. Ezt a webshopot mindenféle programozói tudás nélkül közel 150 munkaóra alatt húztam fel egyedül a nulláról. 

3. Ingatlanbefektetés. | Van egy debreceni, belvárosi, 4 szobás panellakásom, amit szobánként magyaroknak, valamint külföldieknek is értékesítek albérletként. Az albérlet minden költséget levonva 87.000 Ft-t profitot termel minden hónapban. 

4. 021.hu | Ez a legújabb vállalkozásom, kidolgoztam egy különleges mentorprogramot, amiben részletes videókon és leírásokon keresztül segítem a résztvevőket, hogy felépíthessék első saját vállalkozásukat. Mindezt munka mellett, a kezüket fogva és mentorálva. 

 

Ha szeretnél rólam többet tudni, akkor látogass el a menüben található ITT KEZD aloldalra!

2. BLOKK: PETNAIL SZTORI

VÁLLALKOZÁSAIM EREDMÉNYEI

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Készítettem egy képernyőmentés a számlázóprogramom aktuális kimutatásáról.  

Vállalkozásaimnak köszönhetően szinte minden hónapban a 7 számjegyű bevételt termelnek a vállalkozásaim, amelynek közel 90%-a tiszta profit. 

A Silicium Egészségügyi Marketing bevételeim közel 80%-át teszik ki, amelynek 100%-a tiszta profit, mivel szellemi tevékenységet végzünk az ügyfeleink számára. 

A marketing ügynökségemről készített esettanulmányomat ITT olvashatod!

PETNAIL.HU EREDMÉNYEK

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Milyen eredményeket értem el a petnail.hu webshopommal?

Ezt a képernyőmentést 2021 szeptemberében készítettem a webshop eddig elért teljesítményéről.

A képen hónapról hónapra láthatóak a bevételek, valamint a megrendelések számai.

A webshopot 2020 áprilisiában tudtam élesen elindítani, és ahogy látod a bevételek és a megrendelések száma folyamatosan növekedett a képen látható időszakban, azaz 2020 április és 2021 augusztusa között.

Főbb számok erre az időszakra vonatkozóan:

  • Nettó eladás: 2 333 799 Ft
  • Átlagos nettó havi eladás: 137 282 Ft
  • Leadott rendelés: 362 db
  • Visszafizetett rendelések: 1 db

Kiadások mutatók:

  • Google Ads hirdetések: 57 117 Ft
  • Facebook Ads hirdetések: 42 134 Ft
  • Alkalmazotti bér: 0 Ft (Ebben a volumenben nincs szükség rá, hogy munktársakat kéne felvennem.)
  • Vállalkozói járulék: 0 Ft (Azért írok ide 0 Ft-t, mert az egyéni vállalkozásom utáni járulékokat egy másik vállalkozásom bevételeiből fedezem, a webshop működtetése pedig nem jár további vállalkozói járulékok fizetésével.)

Ahogy látod nagyon kevés a kiadás oldalam, a webshop főleg organikusan termel bevételt.

A webshoppal különösebb dolgom nincs, csak biztosítanom kell, hogy folyamatosan legyen árukészletem, valamint fel kell adnom a csomagokat és ennyi.

Összeségében nagyon elégedett vagyok a petnail.hu webshop bevételi mutatóival, mert a haszon amit kiszedek belőle, az kb. megfelel egy 25-30 millió forintos ingatlan havi cashflowjával.

És a legjobb az egészbe, hogy nem tartott 30 évig.

Ezért ha érdekelnek a részeletek, akkor maradj velem ebben az előadásban!

4 INDOK AMIÉRT BELEVÁGTAM

4 indok amiért belevágtam
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Miért vágtam bele egy webshop felépítésébe és egyáltalán hogy jött ez az egész?

Hogy őszinte legyek a petnail.hu mögött semmilyen belső, komoly személyes indíttatás nem állt, egyszerűen csak kíváncsi voltam, hogy a meglévő tudásommal képes vagyok-e egy webshopot megépíteni és profitábilissá tenni.

Ettől függetlenül a nyomós indokaim a következőek voltak:

1. INDOK: Egy pici webshop felér egy 20-30 millió forintos ingatlan havi cashflowjával!

Ha webshopoddal képes vagy havi 100 Ft nettó profitot termelni, akkor az olyan, mintha lenne egy 20-30 millió forint értékű ingatlanod. 

Annyi különbséggel, hogy itt nem kell 20-30 évet gályáznod, hogy vegyél egy lakást. 

Manapság 3 hónap alatt teljesen a 0-ról megszerezhető az tudás, amivel egy ilyen projektet kellő alázatos és szorgalmas munka mellett kivitelezni lehet.

2. INDOK: A legkönnyebb online vállalkozás típus!

Ha valaki nem igazán ért semmihez, gyorsan és akár nagyon kevés költségvetésből akar online vállalkozást indítani munka mellett, akkor erre a webáruházak adják a leggyorsabb és legpraktikusabb megoldást. 

3. INDOK: Nem igényel különösebb szakértelmet!

Nagyon közkedvelt vállalkozásforma, mivel nem igényel különösebb szakértelmet, mivel nem a szaktudásodat értékesíted, hanem fizikai termékeket.

Azaz a legfőbb értéket maga a termék adja. 

További érv, hogy ma már nincs szükség programozói tudásra, ha valaki szeretne egy saját webshopot, manapság már számos szoftver és megoldás elérhető, amivel szó szerint össze lehet kattingatni egy értékesítésre kiválóan alkalmas webshopot.

3. INDOK: Gyakorlati tapasztalatszerzés!

Pontosan tudtam, hogy egy online vállalkozás felépítését könyvből nem fogom megtanulni, hanem mindenképp egy gyakorlati project keretében kell ezt az értékes tudást megszereznem.

A webshop megépítésének idején már rendelkeztem online marketing tapasztalattal, mivel ezen a területen helyezkedtem el. Viszont online marketingesként mások termékeit hirdettük és az üzleti dolgokra már nem volt ráhatásom.

Úgy gondoltam, hogy bármilyen tapasztalatot is szerzek, az minden vállalkozásomban fel fogom tudni használni.

Továbbá, mivel gyorsan el lehet indítani egy webshopot, így nem volt kérdés, hogy belevágok egy e-kereskedelmi projektbe. (Már most leszögezem, hogy nagyon jó döntésnek bizonyult!)

Összeségében a petnail.hu tökéletes megfelelt egy izgalmas tanulóprojektnek, így nem volt kérdés, hogy belevágok-e vagy sem.

PETNAIL SZTORI ÉRDEKESSÉG

Petnail sztori eredmények
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Egyetlen érdekessége a petnail.hu-nak, hogy körülbelül 150 munkaóra alatt építettem fel A-tól Z-ig és 3 országban is jártam eközben. 

Ezen a képen éppen Vietnámban, Hanoi városban vagyok, az akkori szállásunkhoz közeli kávézóban és a petnail.hu weboldalát építettem!

A webshopot Indonéziában Ubud városában kezdtem építeni, Szingapúrban folytattam és majd Vietnámban fejeztem be, ott indítottam el az első hirdetéseket és onnan is szereztem meg az első vásárlómat!

(Így természetesen nem én, hanem az egyik családtagom adta fel postára az első csomagot! )

ÖSSZEGEZVE A LÉNYEGET

  • Egy pici webshop felér egy 20-30 milliós ingatlan cashflowjával, ezért egyáltalán ne becsüld le a pici webshopokat!
  • Legkönnyebb online vállalkozás típus, amibe szinte bárki belevághat, anélkül hogy programozónak kéne lennie!
  • Nem igényel különösebb szakértelmet, nagyon gyorsan megtanulhatóak egy webshop elindításához szükséges készségek!
  • Rendkívül értékes gyakorlati tapasztalatot szerezhetsz, amit könyvből nem lehet megtanulni! Ha csak egyszer is felépítesz egy online vállalkozást, akkor azt a tudást szinte minden vállalkozásodba át fogod tudni ültetni!

MI A FŐ ÜZENETE ENNEK A BLOKKNAK?

Ne agyald túl, hanem cselekedj!

Ahelyett, hogy heteket vagy hónapokat ültem volna, hogy a számba repüljön a sült galamb, inkább fogtam magam levadásztam a galambot, megsütöttem és megettem. 

Azaz nem vártam a tökéletesre, hanem megtaláltam az ötletet és egyből belevágtam a project megvalósításába! Mert nem az ötletben, hanem legtöbbször a megvalósítás minőségében van a siker kulcsa!

3. BLOKK: TERMÉKEK KIVÁLASZTÁSA

Nagyobb nézetért kattints a képre!

A termékkeresés és a piackutatás egy egyszerű Google kereséssel indult és ennyit írtam be a keresőbe: “Best ecommerce product 2020”. 

Tudom ez most picit viccesen hangozhat, de ez az igazság. 

A Google kilistázott egy csomó angol cikket a témában és elkezdtem egyenként megnézni őket.

Több tucat termékötletet kaptam, de a legtöbbjükkel első ránézésre nem nagyon tudtam mit kezdeni, túl általánosnak tűntek, mint például: sportcipő, divatos ruhák, különféle ékszerek, stb.

Viszont körülbelül 10 percnyi keresés után megakadt a szemem az elektronikus kutya körömreszelő gépen! 

Még soha nem láttam hasonló terméket, viszont a kutya körömhosszúság problémájáról természetesen már hallottam. 

Egyből vizsgálódni kezdtem és megnéztem, hogy mennyibe kerül a termék Aliexpressen, Alibabán valamint az Amazonon. 

A talált információk alapján a termék egyből megtetszett, mivel megfelelt az általam használt termékkiválasztási kritériumoknak!

TERMÉKKIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK

Összeraktam egy listát, hogy szerintem mik azok a szempontok, aminek (ideális esetben) egy terméknek meg kell felelnie. 

Főleg, ha dedikáltan erre a termékre húzzuk fel a webáruházat.

1. LÉTEZŐ PROBLÉMÁRA ADJON MEGOLDÁST!

Termékkiválasztási kritériumok 1

Ebben az esetben a probléma a következő volt: Hosszú a kutya körme és nem szereti a kutya a körömvágó ollót!

Erre pedig a megoldás: az Elektronikus kutya körömreszelő!

Tehát a probléma valós és létezik.

Ez az első és legfontosabb kritérium, aminek egy terméknek meg kell felelnie.

2. VAN RÁ PIACI IGÉNY!

Termékkiválasztási kritériumok 2
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Keresik az emberek, amely keresési szándékot az erre használható eszközökkel kimutathatunk. Ezen képen a Google Trends ingyenes eszközzel végzett keresés látható.

Az adatokból egyértelműen látszik, hogy a terméket már keresek az emberek. (Tehát létezik egy valós probléma, amire az emberek már a megoldást, azaz a terméket keresik.)

3. MÁR BIZONYÍTOTT A TERMÉK / MEGOLDÁS

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Aliexpressen és egyéb oldalakon lévő eladási adatokat és az értékelések számát és minőségét tekintve egyértelműen láttam, hogy a termék működik és nagy valószínűséggel lehet rá sikeres online bizniszt építeni. 

Viszont a termék akkoriban annyira új volt, hogy Magyarországon egyáltalán nem és külföldön is csak elvétve találtam webshopokat, amik kifejezetten ezt a terméket értékesítették. 

Szóval valós bizonyítéknak maradtak az Amazon értékelések. 

4. PIACISMERET NÉLKÜL ELKEZDHETŐ

Termékkiválasztási kritériumok 4
Nagyobb nézetért kattints a képre!

A termék forgalmazásához nincs szükség semmilyen speciális elővégzettségre vagy szaktudásra. 

A terméket könnyen lehet használni és nem igényel különösebben semmilyen szakértelmet annak használata. 

Ebben az esetben nem volt rá szükségem, hogy kutyatulajdonos legyek, annyi értékelést olvastam a termékről, amely számomra teljesen hitelessé tette a terméket, hogy képes megoldani azt a problémát, amiért megvásárolják azt az emberek.

5. MEGFELELŐ MÉRETŰ A PIAC

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Több tanácsadótól hallottam már, hogy az ideális célcsoport mérete akkora, aminek az 1 százalékából már kényelmesen megtudsz élni. A statista.com kimutatásán is láthatod, hogy Magyarországon a kutyák száma meghaladja a 2 millió egyedszámot.

A 2 millió 1 százaléka pedig 20.000 egyedszámot jelent.

Ezért okkal feltételezem, hogy a piac akár 1 százalékából is boldogan megélnék, természetesen ez attól is függ, hogy milyen ajánlatokat állítok össze a célcsoportom számára.

Szóval összeségében azt mondhattam, hogy a célcsoport mérete több, mint ideális!

6. MINIMUM 4000-5000 FT HASZNOT TUDSZ RÁTENNI

Nagyobb nézetért kattints a képre!

6. KRITÉRIUM: Minimum 4000-5000 Ft hasznot tudsz rátenni a termékre!

Ez azért fontos, mert a beszerzéssel, értékesítéssel, postázással és egyéb működési költségeket valamiből fedezni kell. 

Tapasztalataim szerint a haszon legnagyobb részét az értékesítés viszi el, azaz a hirdetések finanszírozása.

Összességében elmondható, ha a terméked ennek a 6 kritériumnak megtud felelni, akkor elég jó esélyeid vannak, hogy profitábilis webshopot tudj rá felhúzni.

ÖSSZEGEZVE A LÉNYEGET

Termékkiválasztás lényeg összefoglalás
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Összegezve a 3. blokkban hallottakat, számomra a leglényegesebb termékkiválasztási szempontok a következők:

1. Létező problémára adjon megoldást, azaz tényleg oldja meg a vásárló problémáját a termék vagy szolgáltatás.

2. Van rá piaci igény, aktívan keresik a terméket vagy a problémára a megoldást. Erre tökéletes segítséget nyújt a Google Trends vagy a Google Ads kulcsszókutató eszköze.

3. Már bizonyított a termék vagy megoldás, valaki a világban már sikeres vállalkozást épített rá. Ha nem találsz rá létező webshopot, akkor mérd fel az Amazon és Aliexpress értékeléseket.

4. Piacismeret nélkül elkezdhető, tehát a termék forgalmazása különösebb szakértelmet nem igényel.

5. Megfelelő méretű piac, a legideálisabb helyzet az, ha a piac 1%-ból már kényelmesen megtudsz élni.

6. Minimum 4000-5000 ezer forint hasznot tudsz rátenni, hogy minden kiadásodat fedezni tudd és még maradjon is a zsebedben. 

MI A FŐ ÜZENETE ENNEK A BLOKKNAK?

Ha a termékötlted ennek a 6 kritériumnak megfelel, már rossz nem lehet!

Tehát csak arra vár az ötleted, hogy megvalósítsd!

4. BLOKK: PIACKUTATÁS

A piackutatás során a következő kérdésekre kerestem a választ:

1. MENNYIÉRT ADHATOM A TERMÉKET MO-n?

Piackutatás kérdések 1
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Mennyiért adhatom a terméket Magyarországon? 

Ha kizárólag Te forgalmazod a terméket, akkor egyértelműen Te szabod az árat. 

Ez a kezdetekben így is történt, a legelején lazán 200-300 százalékos áréssel tudtam értékesíteni a terméket és ahogy megjelentek a magyar piacon más, hasonló megoldások, úgy kellett az áraimat és az ajánlataimat a versenyhez igazítani. 

Mivel viszonteladó vagyok, tehát más gyártó termékét árulom anélkül, hogy saját logóval látnám el, így ha más is megveszi a terméket, akkor jóformán ugyan azt árulja, amit én. 

Ha pedig minél többen áruljuk ugyan azt a terméket, akkor kialakul előbb utóbb egy árverseny.

Természetesen a cél, hogy olyan vállalkozást tudjunk építeni a jövőben, amivel ezt elkerülhetjük. 

Ezért fontos, hogy saját márkás termékeket értékesítsünk!

Szóval vagy a terméket, vagy a termék dobozát érdemes ellátni a saját logóddal.

2. HONNAN TUDOM BESZEREZNI ÉS MENNYIÉRT?

Piackutatás kérdések 2
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ez igazából nem volt kérdés, tudtam, hogy a terméket a kínai piacról lehet és kell is beszereznem. 

Ezért egyből átvizsgáltam az összes lehetséges ajánlatot és elkezdett kialakulni a kép, hogy akkor mennyi is lehet az a legalacsonyabb ár, amiért megszerezhetem a terméket. 

Elsőnek csak 1-1 próbaterméket rendeltem, hogy megbizonyosodjak a termékek minőségéről, hogy vajon tényleg megfelelnek-e a nyugat-európai igényeknek. 

Az Aliexpress úgymond a kínai kiskereskedők portálja, ott már relatív drágán vehetjük meg a kínai termékeket, ezért hosszútávon mindenképp az Alibaba-ról kell a termékeket beszerezni, mert itt lehet közvetlenül a gyártókkal kapcsolatba kerülni.

3. MILYEN EGYÉB TERMÉKKEL / TERMÉKEKKEL NÖVELHETNÉM MÉG A KOSÁRÉRTÉKET?

Piackutatás kérdések 3
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ez azt jelenti, hogy 1 darab felhasználó a vásárlás során mekkora értékben vásárol. Tudtam, hogy erre úgy van a legnagyobb ráhatásom, ha olyan ajánlatokat alakítok ki, amivel egyáltalán lehetősége van a vásárlónak több pénzt hagyni a webáruházamba. 

Elsőnek egyáltalán nem tudtam, hogy vajon milyen termékeket lehetne a termék mellé adni, ezért felkerestem a világ egyik legjobb (ha nem a legjobb) e-kereskedelmi portálát az Amazont, és megnéztem, hogy vajon külföldön milyen ajánlatok dolgoztak ki az értékesítésre. 

Ekkor találtam rá a hagyományos kutya körömvágó ollóra, amit a vásárlások során extra ajánlatként, úgymond cross-sell lehetőségként felkínálják a vásárlónak ezzel további extra profitot generálva. 

Így nem volt kérdés, hogy az cross-sell termékem egy manuális körömvágó olló és kézi reszelő lesz.

4. MILYEN FŐBB FÁJDALOMPONTOKRA VAN FELÉPÍTVE A TEMRÉKOLDAL KOMMUNIKÁCIÓJA?

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ennek a kérdésnek is a megválaszolására tudtam, hogy az Amazonhoz kell fordulnom. Miért? 

Azért mert az Amazonon, kimondottan Amazon értékesítésre specializálódott cégek és egyéni vállalkozók versenyeznek a vásárlókért, miközben ugyan azt a terméket forgalmazzák. Ha ezeket az ajánlatokat megnézed, akkor a termékképektől kezdve a marketing szövegíráson nagyon profi kivitelezésről beszélhetünk.

Ezért nem volt kérdés, hogy honnan merítek azonnal használható nyersanyagot a weboldal és a termékoldalam szövegezéséhez. 

Mondhatni nem volt más dolgom, csak le kellett fordítani és magyarosítani a szövegeket, valamint a termékképeket.

5. MLEHET-E RÁ SAJÁT MÁRKÁT (BRANDET) ÉPÍTENI?

Nagyobb nézetért kattints a képre!

A saját márkázás kérdéssel kicsit bajba kerültem, mert sajnos az elektronikai termékek logózása nem valami olcsó mulatság.

És nem azért, mert egy adott termék drága, hanem mert a gyártó kizárólag csak egy bizonyos darabszám felett vállalja a logózás, az én esetben ez általában 1000 termék, így lazán 10.000 amerikai dollárról beszélünk. 

Ekkor jöhet még képbe, hogy ha a terméket nem, de akkor lássuk el a dobozát a saját logónkkal. Hogy őszinte legyek, a kérdést nagyon gyorsan megtudtam volna oldani, nagyon sok helyről van már lehetőségünk logózott dobozt készíteni, de nem foglalkoztam a dologgal a kezdetekben. 

De mindenképp érdemes fontos előnyként kiemelni, ha van lehetőséged logóval ellátni a terméket. (Pl.: Gravírozás, címke felvarrás, stb.)

ÖSSZEGEZVE A PIACKUTATÁS LÉNYEGÉT

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Összegezve a 4. blokk lényegét, vagyis a piackutatás során a következőkre kell választ kapnod:

1. Mennyiért adhatod a terméket Magyarországon, vagy abban az országban, ahol értékesíteni szeretnéd? Fel kell mérni a piacon található megoldásokat és azok árazását.

2. Honnan tudod majd a terméket beszerezni? Érdemes szétnézned Aliexpressen, Alibabán, valamint terméktől függően érdemes akár az európai nagykereskedéseket is felkutatnod. 

3. Milyen egyéb termékkel / termékekkel növelhető az egy vásárlásra eső kosárérték? Mert ugye egyáltalán nem mindegy, hogy egy vásárló mennyit hagy nálad. Az up-sell és cross-sell termékek növelik a profitodat és egyben serkentik az egy vásárlós megszerzésére eső költséget. 

4. Milyen főbb fájdalompontokra kell majd felépítened a termékoldalad kommunikációját? Erre a legjobb forrás az Amazon, végezz kereséseket a kiválasztott termékkel kapcsolatosan és használd fel a termékleírásukat a saját kommunikációd kialakítása során.

5. Tudsz-e rá saját márkát építeni? Ez a későbbiekben rendkívül fontos lesz, hogy különbözni tudj a versenytásaidtól, valamint ne legyen másolható a terméked.

MI A FŐ ÜZENETE ENNEK A BLOKKNAK?

A piackutatás a vállalkozásindítás legfontosabb lépése!

Ha ezt kihagyod, az olyan, mintha egy 6 lövetű pisztollyal orosz rulettet játszanál, de nem 1 hanem 3 golyóval! 

Azaz nagy esélye van, hogy mellé fogsz! Ezért lelkiismeretesen rá kell szánni azt a pár fókuszált órát vagy napot, hogy felmérd a ötletedben lévő valós piaci lehetőségeket. 

5. BLOKK: HOGYAN ÉPÍTETTEM FEL A WEBSHOPOT?

Milyen lehetőségeim vannak
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Az első kérdés ami megfogalmazódott velem ezzel kapcsolatban, hogy egyáltalán milyen lehetőségek által az ember rendelkezésére?

Hosszas kutatás után 3 lehetőség jöhet szóba:

1. Webáruház bérlés. Ennek havi díja akár 15-20 ezer forint is lehet, viszont csak a termékek feltöltésével és az ajánlatok kialakításával kell foglalkozni. A teljes technikai hátteret azt a webáruház szolgáltató cég biztosítja. 

Ami persze nagy előnyt tud jelenteni számodra, hogy 1 percet sem akarsz foglalkozni a technikai dolgokkal. Szóval nem mondanám, hogy ez rossz megoldás, sőt mi több, kifejezetten sok helyzetben előnyös, de én más megoldást kerestem.

2. Építettek egy webshopot. Ennek is van díja, de csak egyszeri, viszont jóval magasabb bekerülési költséggel, mintha webáruházat bérelne az ember. 

A webshop ára meg jóformán a kivitelező díjazásától függ. Ha az embernek kevés a költségvetése, akkor nem biztos, hogy a legjobb döntés több százezer forintot kiadni egy webshopra, úgy, hogy még nem is vagyunk benne biztosak, hogy a termékötletünk működik. 

Szóval számomra ez az opció szóba sem jöhetett. Valami ilyen megoldásra vágytam, amivel alacsony kockázat mellett, aránylag gyorsan megtudom szellőztetni a termékötletemet a piacon, hogy bizonyosságot tudjak szerezni annak működéséről.

3. Én magam megépítem. Ez ugye időigényesebb feladat, mert meg kell tanulni az alapvető szoftverek használatát, de ahogy ástam magamat a témába, rájöttem, hogy aránylag 2-3 hónapon belül elsajátíhatóak ezek a készségek. 

Manapság már programozói tudás nélkül, szó szerint úgy lehet felépíteni egy weboldalt, mintha csak legóznál az oviban.  

ÉN MAGAM ÉPÍTETTEM A WEBSHOPOT

Én magam építettem meg a webshopot
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ezért úgy döntöttem, hogy a 3. opciót választom, tehát én magam építem meg a webshopot. 

A szakmám miatt eleve adott volt, hogy ismerősen mozogtam az online térben, valamint számomra szimpatikusabb útnak bizonyult, hogy kitanuljam a weblapépítést. (Ha amúgy is aránylag gyorsan elsajátítható készségről van szó.)

Erre a következő megoldásokat használtam:

WordPress: Ez a világ egyik legnagyobb tartalomkezelő rendszere. 

És a WordPress mellé 2 további bővítményt használtam, ami nem más mint az Elementor és WooCommerce.

Az Elementor egy WordPress bővítmény, amely egy speciális weboldalépítő bővítmény, amely lehetővé teszi számunka, hogy úgy építsük fel a weboldalunkat, mintha legóznánk, anélkül, hogy programozni tudnánk!

A WooCommerce is egy WordPress bővítmény, amely a webshop funkciók működtetésért felel. Ennek segítségével hoztunk létre termékeket, szerkesztettük a leírásukat és az árukat. 

Emiatt lesz kosárgomb az oldalon, valamint ez a bővítmény biztosítja számunkra a felhasználó élményt, amit egy webshopban már megszokhattunk. Kosárba rakod a terméket, a pénztár oldalon megadod az adataidat a szállításhoz és leadod a rendelésed, amiről e-mail értesítőt kapsz. 

Egyszóval a WooCommerce bővítmény a webshopod szíve és lelke, amit kedved szerint számtalan más bővítménnyel kiegészíthetsz attól függően, hogyan szeretnéd, hogy működjön a webshopod.

MI A FŐ ÜZENETE ENNEK A BLOKKNAK?

A weboldalépítés egy gyorsan megtanulható és értékes készség!

Ma már nem kell programozni tanulni vagy többszáz ezer forintot kifizetni egy fejlesztőnek, hogy rakjon össze számodra egy weboldalt, amibe csak ő tud belenyúlni! 

Ennek ma már rég vége, és számodra, mint kezdő vállalkozónak sokkal több lehetőséged van a sikeres elinduláshoz, mint az gondolnád! 

Tehát ezektől a technikai dolgoktól nem kell megijedni, mert ma már számtalan nagyon egyszerű megoldás létezik!

6. BLOKK: AJÁNLATOK KIALAKÍTÁSA

6. Blokk - Ajánlatok kialakítása

EGYTERMÉKES WEBSHOP

Egytermékes webshop
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Amit már a legelején tudtam, hogy nem akartam több 100 féle terméket értékesíteni, ugye ez is eleve egy nagy tévhit és kifogás szokott lenni, hogy az emberek azért nem vágnak bele egy fizikai terméket forgalmazó online vállalkozásba, mert nincs pénzük, hogy több ezer terméket tartsanak raktáron.

Ez úgy baromság ahogy van, egy webshopot simán el lehet kezdeni csak pár termék forgalmazásával, sőt léteznek kifejezetten egytermékes webshopok is, aminek egy terméke van pár kiegészítő termékkel és kész!

A kutya körömápolásnál nincs túl sok lehetőségünk, ezért az egytermékes webshop modellnek tökéletes megfelelt a termék.

Amire törekedtem, hogy minden problémára nyújtsak megoldást az ajánlataimmal.

3 problémát tudtam megkülönböztetni az elektronikus kutya körömreszelő piacon:

  • Reszelő rövidszőrű, főleg alacsony vagy közepes termetű kutyákhoz
  • Reszelő hosszúszőrű, főleg alacsony vagy közepes termetű kutyákhoz
  • Reszelő kifejezetten nagytestű kutyákhoz erős motorral

A termékek árban különböznek, az első a legolcsóbb és értelemszerűen a legerősebb gép a legdrágább.

Minden géphez cross-sell ajánlatként szerepel a kutya körömvágó olló és reszelő, amit úgy áraztam be, hogy azt érezze a vásárló, hogy szinte ajándékként kapja meg a többi webshophoz képest. 

Egy ilyen körömvágó olló és reszelő bekerülése értéke körülbelül 600 Ft, ennek ellenére az összes versenytársam közel 3000 és 6000 Ft között próbálja meg értékesíteni. 

Én ezt kihasználva az enyémet 1390 Ft-ra áraztam be, hogy még maradjon is rajta profitom, de a felhasználónak tényleg egy győztes döntése legyen ha nálam vásárol. 

Tehát a kutya körömreszelő olló elsődleges célja nem az, hogy maximalizáljam a profitot, hanem az, hogy igazán vonzóvá tegye az ajánlatomat. 

Továbbá egyéb szőreltávolító termékeket is lehet kapni, amik tovább növelhetik a kosárértéket.

A VÁSÁRLÓK 46%-a KÉRI A CROSS-SELL TERMÉKET

Vásárlások upsell
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ahogy ezen a képen is látod, a vásárlók közel 50 százaléka kéri a kutya körömvágó ollót és reszelőt, amely számomra minden vásárlás alkalmával + 500 Ft profitot jelent!

45 NAPOS GARANCIA BIZTOSÍTÁSA

45 napos garancia és útmutató

Az ajánlatokhoz mindenképp szerettem volna garanciát is biztosítani. Az átlag amit a piacon szoktak adni, az csak egy egyszerű 14 napos elállási jog, ami jóformán nem is garancia, hanem a törvény által előírt kötelezően biztosítandó fogyasztói jog. 

Amit garanciaként szoktam látni, az egy 30 napos elégedettségi garancia, tehát ha nem vagy elégedett, akkor küld vissza és visszaadjuk a termék árát. 

Viszont ennél a terméknél felmerült egy probléma: Mi van, ha a vásárló nem tudja használni a terméket, mert a kutya nem engedi lereszelni a körmét? 

Erre 2 dolgot találtam ki: 

1. Egy átfogó útmutató a körömreszelésről, ami részletesen minden kérdésére választ ad a felhasználónak. (Mivel nem volt akkor még kutyám, nagy energiát kellett beletennem a témakutatásba, hogy minél több infót összegyűjtsek róla.)

2. 45 napos hozzászoktatási garancia: Azaz, ha 45 nap alatt az útmutatóm segítségével nem tudod lereszelni a kutyád körmét, akkor küld vissza a terméket és szó nélkül visszaadjuk a termék árát!

Az eddigi eredmények láttán a termék visszaküldések aránya simán 5 százalék alatt van! Ami szerintem egy ilyen termék esetében simán belefér!

ÖSSZEGEZVE A LÉNYEGET

Ajánlatok kialakítása összegzés kényeg

Összegezve a 6. blokk lényegét: 

  • Az ajánlatokat úgy alakítottam ki, hogy a felmerülő problémák legtöbbjére adjon megoldást. (Rövidszőrű kutyák, hosszúszőrű kutyák, nagyméretű kutyák, stb.)
  • A vásárlással kapcsolatos félelmeket egy átfogó körömvágási útmutatóval, valamint egy speciális garanciával oszlattam el, hogy a vásárló ne kockázatnak, hanem jó lehetőségnek lássa a vásárlást, amivel jóformán semmi veszteni valója nincs!
 

MI A FŐ ÜZENETE ENNEK A BLOKKNAK?

7. BLOKK: ONLINE MARKETING STRATÉGIA

7. Blokk - Online marketing stratégia
Ami szóba jöhetett

Elsőnek végig kellett gondolnom, hogy milyen online marketing eszközök állhatnak a rendelkezésemre.

1. Facebook: Mivel kutya piacról van szó ezért nem volt kérdéses, hogy a Facebook lesz az első platform, ahol meg kell próbálnom a terméket értékesíteni!

2. Google Ads hirdetések: Első dolgom volt, hogy megnéztem a Google Ads kulcszókutató eszközével, hogy mennyien keresnek a termékre vagy magára a problémára. 

3. Organikus forgalom: Mivel 2020 januárjában még jó formán senki nem értékesített elektromos kutya körömreszelőt, pláne nem volt dedikáltan erre a termékre létrehozott Magyar webshop, így nagyon jó esélyem lett, hogy nagyon gyorsan a Google ingyenes találati lista élére kerüljek a webshoppal. Így is lett!

1. FACEBOOK HIRDETÉSEK

Nagyobb nézetért kattints a képre!

Ahogyan említettem a Facebook hirdetésekkel kezdtem.

A szakmámból kifolyólag az online marketing stratégia megalkotása nem okozott számomra különösebb problémát. Pontosan tudtam, hogy nem feltétlenül fogok sikert elérni, ha egyből a célközönségem arcába tolom a terméket, hanem készítettem a otthoni körömvágásról egy átfogó útmutatót és elsőnek erre tereltem forgalmot.

Itt a cél az volt, hogy minél olcsóbb legyen egy kattintás megszerzése és lehetőleg egy jó minőségű embertömeget tereljek az anyagra.

Ahogy látod a képen a hidegközönségnek szánt hirdetésem, egy egyszerű poszt kiemlés volt, amire látszólag elég jól reagált a célközönségem. (Kutyás facebook oldalakat kedvelő, 20-50 közötti nők)

Akik pedig elolvasták az anyagot, azoknak beállítottam egy remarketing kampányt, konkrétan már magával a termék hirdetésével. Ugye a remarketing azt jelenti, hogy olyan embereket célzunk vissza, akik már korábban jártak a weboldalon.

Ahogy látod a hirdetést, próbáltam a terméket akció közben bemutatni, ügyeltem rá, hogy semmi szöveget ne használjak a képen. Ezzel a célom az volt, hogy minél természetesebb, azaz natívabb legyen a megjelenése, pontosabban ne tűnjön a célközönség számára hirdetésnek.

Ez be is vált és elkezdtem lassan becsordolgálni az első megrendelések.

Összességében elmondható, hogy abban az időszakban 1500 Ft és 3000 Ft között tudtam vásárlókat szerezni. 

Nem mondom, hogy kifejezetten ezek jó értékek, de az indulásnál elégedett voltam mert legalább visszacsatolást tudtam szerezni, hogy képes vagyok-e eladni a terméket vagy sem.

GOOGLE ADS HIRDETÉSEK

Google Ads hiretések
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Az első dolgom az volt, hogy a Google Ads ingyenes kulcsszókutató eszközével megnéztem, hogy egyáltalán van-e keresés ezekre a kifejezésekre és ha van, akkor mennyibe kerülhet 1 kattintás megszerzése.

Az alábbi képen láthatod, hogy javában volt keresés és közel 40 és 200 forint közé esett egy kattintás megszerzése.

Google Shopping ads hirdetések
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Google Ads fejsúlyos PPC szakemberként egyáltalán nem volt kérdés, hogy megfuttassam-e a terméket Google Ads-ben, ezért az első sikeres Facebook hirdetések elindítása után egyből a Google Ads hirdetések felé vettem az irányt.

A Google hirdetéstípusa közel a legjobban a Google shopping hirdetések váltak be. A Google shopping hirdetések a Google keresőben jelennek meg úgymond képes találatként árral és névvel, valamint a hirdetés domain nevével együtt. Mondanom sem kell, hogy ez mennyire hatékony hirdetés típus pont azoknál a kereséseknél, ahol már terméket keresnek. 

Ahogy a képen látható esetben is, ha a felhasználó beírta a keresőbe, hogy “elektromos kutya körömreszelő”, akkor megjelent számára a Google shopping hirdetésem.

ORGANIKUS FORGALOM

Organikus forgalom
Nagyobb nézetért kattints a képre!

Na de mi a helyzet az organikus forgalommal?

Az a szerencsés helyzet állt fenn, hogy amikor elindítottam a webshopomat, akkor jóformán még alig lehetet ilyen terméket, de ha lehetetett is, akkor azok silány minőségűek voltak. Ezért a webshop elindítása után 1 hónapon belül felkerültem az első oldal tetejére. 

Nagyon sokáig az organikus találatok első helyét foglaltam el, de a későbbiekben az Emag-nak sikerült megelőznie. Valószínűleg az Emag nagyon komoly SEO tevékenységet folytat, így nem csodálkozom, hogy sikerült megelőznie.

Ez természetesen a bevételi számaimat nem különösebben érintette, mivel kisvállalkozóként sokkal nagyobb ráhatásom van az ajánlataim kialakításában, így arra törekedtem, hogy egyszerűbben jobb és vonzóbb ajánlatokat állítsak össze a felhasználók számára.

Google Search Console adatok
Nagyobb nézetért kattints a képre!

A Google Search Console adatai mutatva is látható, hogy a legfontosabb kulcsszavakra az organikus találati lista első oldalát foglalom el. 

8. BLOKK: ÖSSZEFOGLALÁS ÉS ÚTRAVALÓ

8. Blokk - Összefoglalás és útravaló
Összefoglalás és útravaló
Nagyobb nézetért kattints a képre!

1. A megfelelő tudás birtokában egy hasonló project gyorsan (akár 2-3 hónap alatt) felépíthető! Viszont az egyik legnagyobb problémát a megfelelő tudás megválasztása jelenti, mert manapság már rengeteg tudás érhető el a témában. 

Ezért az egyik leghasznosabb tanács amit adhatok, hogy olyan tudásanyagot válassz, amely A-tól Z-ig megoldást nyújt a célod eléréséhez.

2. Nem kell várni a “nagy durranásra”, ha van egy piacképes ötlet, akkor bele kell vágni! Ne várj a tökéletesre mert sosem volt eljönni, az ihletre meg pláne ne várj! Az ihlet akkor fog jönni, amikor a problémáidon dolgozol.

3. Nem az ötlet, hanem a megvalósítás minősége a fontos! Még nem hallottam olyanról, hogy valakit tehetőssé tett volna csupán az, hogy csak kitalált egy jó ötletet.

A péntek esti részeges kocsmai beszélgetések másról sem szólnak, csak világmegváltó, tuti biztos üzleti ötletekről, amiket persze másnap reggel mindenki elfelejt, mert kényelmesebb a Netflixet nézni, mint képezni magad vagy vállalkozást építeni!

4. Ha az első próbálkozás nem sikerül, akkor csak kicseréljük az ötletet és már tesztelhetjük is! Ha már egyszer felépítettél egy webshopot, akkor a következőt már sokkal rövidebb idő alatt tudod majd kivitelezni, mert nem kell újra megtanulni a lépéseket. 

Továbbá a gyakorlat teszi a mestert, ezért valószínűleg a következő már sokkal jobb lesz. Ne feledd, hogy a mikro-kudarcok is az út része és ezek nem végső kudarcok. 

A lényeg, hogy a vállalkozásindítás vagy a freelancerré válás témájában az ÚT a lényeg, amit bejársz. Minél több tapasztalatot szerzel az utad során, annál édesebb lesz a sikered gyümölcse.

KÖNYVAJÁNLÓ

Ebben az előadásban ennyit szerettem volna mondani, ha tetszett ez az anyag, akkor ajánlom figyelmedbe a Kiút a Mókusból című könyvemet.

A könyvben a saját példámon keresztül mutatom be, hogyan hagytam ott az alkalmazotti létet és hogyan építettem fel első, saját, profitábilis vállalkozásomat teljesen a 0-ról.

A könyv tele van sztorizással és értékes vállalkozói gondolatokkal, amik segítettek, hogy most egy olyan életet éljek, amiből már nem akarok elmenni nyaralni.

A könyvben egy konkrét lépésről lépésre tervet találsz, ami nagyban megfogja könnyíteni a dolgodat, ha te is kiakarod rúgni a saját főnöködet!

ZÁRSZÓ

Még egyszer köszönöm, hogy velem tartottál! Remélem, hogy értéket tudtam teremteni számodra és sokat tanultál ebből a anyagból! 

Ha szeretnél a jövőben hasonló minőségű és témájú anyagokat, akkor:

Nagyon örülök, hogy itt voltál! 

Remélem hamarosan újra találkozunk egy online anyagban! 

Addig is minden jót kívánok!

Vélemény, hozzászólás?