ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTLEK
HATÁLYOS: 2021. január 1.
1. BEVEZETŐ
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a XYDOMAIN.HU weboldalon (a továbbiakban: Webáruház, Weboldal, Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit, (Webáruház és Fogyasztó a továbbiakban együttesen: Felek).
Szolgáltató Adatai:
- Név: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Székhely és levelezési cím: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Vállalkozói tevékenység megkezdése: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Nyilvántartási szám: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Adószám: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Telefonszáma: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Email cím: xxxxxxxxxxxxxxxxx
2. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK, ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
2.1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (Felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2.2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
2.3. A szerződés magyar nyelven jön létre.
2.4. A felhasználó számára a Weboldalon, Webáruházban található tartalom nagy része regisztráció nélkül is megtekinthető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
2.5. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
2.6. A Webáruház, Weboldal semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
2.7. Amennyiben Felhasználónak bármilyen kérdése lenne a Weboldal, Webáruház működésével, rendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan, akkor a következő elérhetőségeken érdeklődhet:
Ügyfélszolgálat Adatai:
- Cím: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Telefon: xxxxxxxxxxxxxxxxx (normál díjszabású)
- E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Nyitva tartása: xxxxxxxxxxxxxxxxx
3. REGISZTRÁCIÓ MENETE
3.1. A felhasználó a webáruház/weboldal tartalmának legnagyobb részét regisztráció nélkül is megtekintheti, valamint lehetősége van regisztráció nélkül is vásárolnia a XYDOMAIN.HU webáruházban.
3.2. A felhasználó a regisztrációjával jelen ÁSZF minden pontját tudomásul vette és elfogadta.
3.3. Továbbá a felhasználó regisztrálni is tud a Webáruház felületén megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően vagy az első rendelés leadása közben tud, ahol a következő adatokat szükséges megadni a (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) részére:
- Email cím: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Jelszó: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Vezetéknév: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Keresztnév: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Telefonszám: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Cím: xxxxxxxxxxxxxxxx (város, irányítószám, utca név, házszám, ország)
3.4. A regisztráció sikeréről a Webáruház e-mailben tájékoztatja a Felhasználót.
3.5. Kizárólag a felhasználó a felelős saját hozzáférési adatainak védelméért (jelszó és belépési adatok). Az ebből keletkező bárminemű károkért a Webáruház felelősséget nem vállal.
3.6. A felhasználó regisztrációjának törlését vagy módosítását bármikor igényelheti a INFO@XYDOMAIN.HU címen.
4. MEGRENDELÉS MENETE
Kosár használata és a megrendelés összeállítása
4.1. A termék lényeges tulajdonságairól (műszaki jellemzés, termék ára, termék neve) a felhasználó a termékekhez tartozó leírásokból és képekből tájékoztatást kap.
4.2. A Felhasználó a megrendelni kívánt terméket a “Kosárba” gomb megnyomásával helyezheti kosárba. A mennyiség pontos számát, valamint a termékhez tartozó egyéb választható opciók (szín, kiszerelés, csomagajánlat) is lehetősége van módosítani.
4.3. A kosárba helyezés cselekedete még nem jelent vásárlási kötelezettséget, a vásárlás nem automatikusan történik.
4.4. Az aktuális kosár tartalmát a felhasználó a menüpontban található “Kosár” gombra kattintva érheti el. Ezen a felületen a kosár tartalma még törölhető a fekete X ikon megnyomásával. Darabszámot pedig a -+ gomb megnyomásával módosíthatja.
Megrendelés menete
4.5. Ha a Felhasználó véglegesítette a megrendelni kívánt termékek számát és mennyiségét, akkor a kosár oldalon található XYDOMAIN.HU/KOSAR “Tovább a pénztárra” gombra kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot.
4.6. Ha a Felhasználó rendelkezik kuponkóddal, akkor azt a XYDOMAIN.HU/KOSAR oldalon érvényesítheti a “KUPON BEVÁLTÁSA” gomb megnyomásával.
4.7. A Felhasználónak a megrendelés teljesítéséhez meg kell adnia a következő adatokat:
- Email cím
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Telefonszám
- Cím (város, megye, irányítószám, utca név, házszám, ország)
- Szállítási cím és szállítási mód
- Számlázási cím
4.8. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az egyes szállítási módok árai és a hozzátartozó fizetési lehetőségek egymástól eltérhetnek. Szállítási módot a felhasználó a “Kosár” aloldalon tud választani, fizetési módot pedig a Pénztár alodalon: XYDOMAIN.HU/PENZTAR
4.9. A Felhasználó a megrendelését a XYDOMAIN.HU/PENZTAR oldalon megadott adatok megadása után a “MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva véglegesítheti. Ezen tevékenységgel a Felhasználó a megrendelését el is küldi a (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) részére, amely szerződéses ajánlatnak minősül.
4.10. A rendelés sikerességéről a rendszer képernyőn keresztül (is) és e-mailben tájékoztatja a Felhasználót. A Felhasználó e-mail üzenetet fog kapni a rendelés azonosítójáról, valamint a rendelés visszaigazolásáról.
5. ADATVÉDELMI HIBÁK ELLENŐRZÉSÉNEK ÉS JAVÍTÁSÁNAK MÓDJA
5.1. Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) részére való elküldéséig a Webáruház felületén bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a piros X ikonra kattintva).
5.2. Adatbeviteli hibának minősül:
- egy rosszul megadott mennyiség (+,- gombokkal módosítható),
- rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból,
- rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
6. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉGEK, VISSZAIGAZOLÁ
6.1. A Webáruház legkésőbb 48 órán belül tájékoztatja a Felhasználót az ajánlat beérkezéséről mindennemű késedelem nélkül. A visszaigazoló e-mail az ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) és Felhasználó között.
A felhasználói e-mail tartalmazni fogja:
- Rendelési azonosítót
- Termék nevét
- Termék mennyiségét
- Termék árát
- Szállítási összeget
- Fizetés módját
- Végösszeget
- Számlázási címet
- Szállítási címet
Banki átutalás esetén pedig a következő kiegészítő információkat:
- Bank neve: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Kedvezményezett neve: XY Egyéni Vállakozó
- Bankszámlaszám: xxxxxxxxxxxxxxxxx
- Utalás közelménye: “Írd le a megrendelésed számát”
6.2. Ha a Felhasználó nem kap 48 órán belül visszaigazoló e-mailt a Webáruháztól, akkor a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttségek alól.
6.3. Ha a visszaigazoló e-mailben hibás adatokat fedez fel a Felhasználó, akkor azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Webáruház felé, hogy az esetleges kellemetlenségeket a szerződő felek elkerüljék.
6.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit
7. SZÁLLÍTÁS ÉS FIZETÉSSEL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK
7.1. A weboldalon leadott rendelésekhez a Felhasználó maga választja ki a szállítás és a fizetés módját.
7.2. A szállítást futárszolgálat vagy a Magyar Posta igénybevételével történik az online rendelés során a Felhasználó által megadott címre.
7.3. A szállítást végző szolgáltatók által küldött időpont minden esetben csak tájékoztató jellegű. A szolgáltató kisebb időintervallumok megállapítását teszi lehetővé a kiszállítás teljesítésére, ezért pontos időpontra való kiszállításra nincs lehetőség.
7.4. A Felhasználó a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról illetve átvételi lehetőségekről a XYDOMAIN.HU/KOSAR és XYDOMAIN.HU/PENZTAR oldalon tájékozódhat.
7.5. A szállítás díja függ a szállítás és a fizetés módjától.
7.6. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét, nem tartalmazza a kiszállítás díját, az minden rendelés esetében további díjazás ellenében történik.
7.8. Termék ára termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
8. ELÁLLÁSI JOG ÉS JOG GYAKORLÁS
Ebben a pontban foglaltak kizárólag arra a természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
8.1. Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
8.2. Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
8.3. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével XYDOAMIN.HU részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken: http://xydomain.hu/letoltes/elallasi_nyilatkozat_minta.docx keresztül elérhető elállásinyilatkozat – mintát is.
8.4. A Fogyasztó elállási szándékáról szóló elektronikus megkeresését 48 órán belül visszaigazolja a Webáruház.
8.5. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Webáruház által megadott postai címre.
Postai cím: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
8.6. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát vagy e-mailen keresztül történő értesítést veszi figyelembe (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
8.6. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
8.7. Ha Fogyasztónak nincs lehetősége a terméket az eredeti csomagolásában visszaküldeni, akkor mindent megtesz annak érdekében, hogy újracsomagolva, sérülésmentesen juttassa el a Webáruház postai címére.
8.8. A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli.
8.9. A Webáruháznak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
8.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül akkor a Webáruház visszatéríti a Fogyasztó által teljesített teljes vételárat, beleértve kiszállítás díját a Webáruház által biztosított legolcsóbb szállítási mód mértékéig.
8.11. A Webáruháznak joga van visszatartani a visszatérítést addig, amíg amíg vissza nem kapta a terméket sérülésmentesen, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
8.12. A visszatérítés minden esetben Banki átutalással történik a Fogyasztó által, a rendelés során megadott bankszámlaszámra, kivéve, ha a Fogyasztó másképp nem rendelkezik.
8.13. Felelősségre vonható a Fogyasztó abban az esetben, ha termékben értékcsökkenés következett be a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt.
8.14. Ha a Fogyasztó a rendelést követően, de még a kiszállítás előtt gyakorolja elállási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Webáruház szállítási költségeit.
8.15. A Webáruház követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
9. SZAVATOSSÁG
A Fogyasztó gyakorolhatja szavatossági jogát a rendeléstől számított 6 hónapon belül, ha bizonyítható módon a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha az észrevétel hiba jellegével összeegyezhetetlen.
A bizonyítás terhe az első 6 hónapban a Webáruházat terheli, hogy a fogyasztónak eladott termék a teljesítés időpontjában megfelelt a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. 6 hónapon túl azonban már a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.
Kellékszavatosság
9.1. A Fogyasztó kellékszavatossági jogát gyakorolhatja a Webáruház hibás teljesítése esetén.
9.2. A Fogyasztó a vásárlástól számított 2 éves határidővel gyakorolhatja szavatossági igényét, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. 2 év elteltével a szavatossági joggal nem élhet a Fogyasztó. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.3. A Fogyasztó a termék javítását vagy kicserélést igényelheti. Vagy végső esetbe a szerződéstől is elállhat. A Fogyasztónak joga van más Szolgáltató igénybevételével elvégeztetni a javítást a Webáruház költségére, amennyiben ezt a Fogyasztó érvényes számlával alátámasztja, valamint javítási szándékát előre bejelenti a Webáruház felé.
9.4. A Fogyasztó köteles az észlelt hibáról a Webáruházat 2 hónapon belül értesíteni.
9.5. A kellékszavatossági igény benyújtásának 6 hónapon belüli határidején túl nincs más feltétele, viszont a Fogyasztónak igazolnia kell, hogy a terméket a Webáruháztól vásárolta számla vagy számla másolatának bemutatásával. A Webáruház mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája az átadást követően keletkezett. Ilyen esetben nem köteles a Fogyasztó szavatossági igényét kielégíteni, 6 hónapon túlmenő szavatossági igény esetén a bizonyítás terhét a Fogyasztó terheli.
Ha Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
9.6. A Fogyasztó a 8. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényét érvényesítheti a megrendelt termék meghibásodása vagy hibája egyéb esetén.
9.7. A Fogyasztónak nincs joga egyszerre kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre vagy párhuzamosan ugyan arra a hibára érvényesíteni.
9.8. A Fogyasztónak kell bizonyítania a termék hibáját a termékszavatossági igény érvényesítésére. Termékszavatossági igény esetén a Fogyasztó kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjér kérheti, azaz pénzbeli kártérítésre, árleszállításra vagy elállásra nincs mód, mivel a Fogyasztó és a Gyártó között ilyen szerződéses jogviszony a vásárlással nem jött létre.
9.9. A Fogyasztó akkor tekintheti hibásnak a terméket, ha az nem rendelkezik a vásárlás időpontjában, a Webáruházban közzétett információk szereplő terméktulajdonsággokkal, vagy a termék nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek.
9.10. A Fogyasztó 2 éven belül érvényesítheti termékszavatossági jogát, a termék gyártó által forgalomba hozatalától számítva. A határidő túllépésével ezen jogosultságát elveszti.
9.11. A Fogyasztó a termékszavatossági jogát a termék forgalmazójával (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) szemben gyakorolhatja.
9.12. A forgalmazó (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól a következő esetekben:
A hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy,
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A bizonyításhoz elegendő egy okot felmutatni a forgalmazónak (XY egyéni vállalkozó).
10. JÓTÁLLÁS
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásával kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi.
10.1. A Fogyasztót jótállás esetén is a 8. pontban, a kellékszavatossághoz tartozó jogok illetik meg.
10.2. A Forgalmazó (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) a jótállási kötelezettség alól csak akkor mentesül, ha tudja bizonyítani, hogy a meghibásodás vagy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
10.3. A Fogyasztónak nincs joga ugyan arra a hibára egyszerre vagy egymással párhuzamosan kellékszavatossági és jótállást igényelni és érvényesíteni.
10.4. Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Az itt felsorolt korlátozásoktól függetlenül a Fogyasztó a 8. pontban feltüntetett jogai gyakorolhatja:
10.5. Ha a Fogyasztó részére való átadást követően lépett fel hiba, akkor az a következő esetekben nem tartozik a jótállás igénylése alá:
A termék szakszerűtlen üzembehelyezése, (Kivéve ha az a használati útmutatóban leírt utasításokra vezethető vissza.)
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban leírtak figyelmen kívül hagyása,
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
elemi kár, természeti csapás okozta.
10.6. Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
10.7. Szavatossági és jótállási igényeit Felhasználó érvényesítheti:
- Cím: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
11. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
11.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Fogyasztó a termékkel vagy a (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő:
- Levelezési cím: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- Telefonszám: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
- E-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) a hozzá írásban érkezett panaszt 14 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást vagy elektronikus úton történő válaszadást jelenti. A panasz elutasítása esetén (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
11.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita (XY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ) való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
Címe: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Telefonszáma: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fax száma: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Név: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bírósági eljárás kezdeményezése
Online vitarendezési platformon keresztüli jogvita indítása:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.