6# KAM | 3 működő vállalkozástípus | Siteri Gergő

3 működő vállalkozástípus - Siteri Gergő
Facebook
LinkedIn
Email

VIDEÓ

PODCAST

VIDEÓ SZÖVEGE

TARTALOMJEGYZÉK

3 működő vállalkozás típus

Üdv, itt Siteri Gergő, ez a 021MENTOR, és ebben az anyagban arról fogok beszélni, hogy milyen vállalkozás típusokban érdemes gondolkodnod!

Sokan vannak akik vállalkozni szeretnének, de talán még többen vannak azok, akik azt se tudják, hogy jóformán merre induljanak. 

A vágy az megvan bennük, de hogy pontosan MIT és HOGYAN kellene csinálni, az már egyáltalán nem tiszta a számukra.

Ebben az anyagban 3 vállalkozás típust fogok bemutatni, amikben az évek során szinte egytől egyig releváns piaci és üzleti tapasztalatot sikerült szereznem! 

Felkészültél? 

Akkor vágjunk is bele? 

KI VAGYOK ÉN?

Ki vagyok én

Akkor mégegyszer… 🙂

Ki vagyok én és miért érdemes rám hallgatnod?

Engem Siteri Gergőnek hívnak, és sorozat-vállalkozó vagyok.

Milyen vállalkozásaim vannak?

  • 1. siliciummarketing.hu: Ez egy magánegészségügyre fókuszáló marketing ügynökség. Főként a orvosoknak, és magánpraxisoknak segítünk több pácienst szerezni online. Ezzel a vállalkozásommal havonta több, mint 800.000 Ft bevételt keresek, kiszámíthatóan, szinte minden hónapban.
  • 2. petnail.huEz egy kutyaápolásra fókuszáló webshop, a fő termékem egy különleges elektronikus kutya körömreszelő, valamint egyéb kutyaszőr eltávolító termékeket is értékesítek. A webshoppal nem sokat foglalkozom, de így is közel 200.000 Ft árbevételt generálok, aminek a fele profit. Ezt a webshopot mindenféle programozói tudás nélkül közel 150 munkaóra alatt húztam fel egyedül a nulláról. 
  • 3. Ingatlanbefektetés: Van egy debreceni, belvárosi, 4 szobás panellakásom, amit szobánként magyaroknak, valamint külföldieknek is értékesítek albérletként. Az albérlet minden költséget levonva (hitel, stb.) 87.000 Ft-t profitot termel minden hónapban. 
  • 4. 021.hu: Ez a legújabb vállalkozásom, kidolgoztam egy különleges mentorprogramot, amiben részletes videókon és leírásokon keresztül segítem a résztvevőket, hogy felépíthessék első saját vállalkozásukat. Mindezt munka mellett, a kezüket fogva és mentorálva. 

BIZONYÍTÉKOK

Csak hogy valami kézzel fogható bizonyítékot is mutassak számodra készítettem egy képernyőmentést az aktuális számlakimutatásomról, amikor készítem ezt a felvételt, akkor éppen 2021 májusát írtuk. 

Ahogy látod a májusi bevételem több, mint 950.000 Ft volt, de ha az átlagot nézzük, akkor közel 800.000 Ft-os havi bevételt tudhatok magamének minden hónapban. 

Valakinek ez sok, valakinek ez nagyon kevés, de én csak annyit mondok, hogy ebből az összegből már egy tisztességes életet fel lehet építeni.

EGYÉB EREDMÉNYEINK

További eredményeink

EGYÉB EREDMÉNYEINK:

  • Párommal 7 hónapra Ázsiába költöztünk 2019 szeptemberétől egészen 2021 márciusáig. Ez idő alatt kintről dolgoztunk és közben jártuk a világot. Jártunk Indonéziában, Szingapúrban, Vietnám és Thaiföldön is. 
  • Balin házasodtunk össze, amely egy életreszóló és felejthetetlen élmény a számunkra! 
  • Megvettük a saját tulajdonú lakásunkat!
  • Mindezt 5 év alatt, szó szerint a nulláról értük el. 

De elég belőlem ennyi! 

Vágjunk is a téma közepébe!

MILYEN VÁLLALKOZÁS TÍPUSOKBAN ÉRDEMES GONDOLKODNI?

Milyen vállalkozás típusokban érdemes gondolkodni

Milyen vállalkozás típusokban érdemes gondolkodni?

3 MŰKÖDŐ VÁLLALKOZÁSTÍPUS

3 működő vállalkozás típus

3 VÁLLALKOZÁS TÍPUS 2021-RE

  1. E-KERESKEDELEM
  2. KIVITELEZÉS (másnéven szolgáltatás alapú vállalkozások)
  3. TANÁCSADÁS (Konzultációk vagy infó-termékek értékesítése)

MI A KÜLÖNBSÉG A 3 VÁLLALKOZÁS TÍPUS KÖZÖTT?

  • E-kereskedelem: Fizikai terméket árulsz. (Pl.: emag.hu)
  • Kivitelezés: Megoldod mások problémáját a tudásoddal. (Pl.: marketinges, programozó, könyvelő, burkoló, stb.)
  • Tanácsadás: A tudásodat értékesíted konzultációk, online vagy személyes alkalmak útján, vagy a tudásodat infó-termék formájában. Pl.: Könyvírás, online kurzusok készítése, stb.

MILYEN SZAKTUDÁS SZÜKSÉGES?

  • E-kereskedelem: Alacsony szintű tudás szükséges, azaz nagyon gyorsan megtanulhatóak egy webáruház indításhoz szükséges készségek. Akár már 3 hónap alatt totál a 0-ról el lehet indítani egy webshopot. Csak megfelelő mentor vagy tréning kérdése az egész.
A petnail.hu esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Kivitelezés: Közepes szintű tudás szükséges, mivel birtokában kell lenned annak a tudásnak, amivel megoldod mások problémáját. Például csak akkor lehetsz villanyszerelő, ha azt korábban megtanultad.
A marketing ügynökségem esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Tanácsadás: Magas szintű tudás szükséges, mindhárom közül ez a legnehezebb vállalkozói forma. Nem csak a megfelelő tudással kell rendelkezned az adott iparágról, hanem meg kell szerezned azokat a készségeket, amivel ezt a tudást értékesíteni tudod. Emiatt relatív sokkal kevesebben vannak, azok, akik meglévő szakmai tudásukat egy átfogó könyv vagy tréning formájában értékesítenek.

MILYEN TŐKE VONZATA VAN?

  • E-kereskedelem: Alacsony szintű, mivel egy webshopot akár egy-két százezer forinttal már lazán be lehet indítani, sőt akár még kevesebbel is. Én a petnail.hu-t jóformán 50.000 Ft-ból indítottam be, megvettem a tárhelyet és a domain, valamint rendeltem pár próbaterméket és elindítottam rá pár Facebook hirdetést. Természetesen azóta már közel fél millió forintos árukészletet tartok, hogy a folyamatos rendeléseket kitudjam szolgálni.
A petnail.hu esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Kivitelezés: Alacsony szintű, jóformán csak magadra és az eszközeidre van szükséged, amivel megoldod az ügyfél problémáit. Relatív nincs árukészleted, így általánosságban elmondható, hogy nagyon kevés összeggel beindítható egy szolgáltatói biznisz. A Silicium Egészségügyi Marketing ügynökségemhez relatív semmi pénz nem kellett, mivel 100%-ban a tudásomat értékesítettem. Részben időalapú tőkéről beszélhetünk, mivel időre van szükséged, hogy megszerezd a tudást, valamint további minőségi időre, hogy vállalkozást építs rá.
A marketing ügynökségem esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Tanácsadás: Alacsony szintű, mivel 100%-ban a tudásodat értékesíted, árukészleted egyáltalán nincs, kivéve ha fizikai könyvet értékesítesz. Ez főleg időalapú tőkét igényel, mert nem csak tudásra van szükséged, de komplett üzleti rendszereket kell felépítened a tudásod értékesítésére.

MILYEN INDULÁSI IDŐRŐL BESZÉLHETÜNK?

  • E-kereskedelem: Gyorsan el lehet indulni, ahogy említettem, akár 3-5 hónap alatt már beindítható egy jól célzott és ígéretes online webshop. Nekem a petnail.hu-hoz mindössze 150 munkaórára volt szükségem, és relatív kevés időráfordítással termel számomra közel 120-150 ezer forint profitot. Ez nem sok, de ha úgy nézed, akkor ez felér egy 25 millió forintos ingatlan havi cashflowjával. Bárhogy is van, ez egy ideális példa, ha a tudásod rendben van, akkor igazából minden lehetőséged adott, hogy ezt utánam csináld.
A petnail.hu esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Kivitelezés: Lassabb indulásról beszélhetünk, mivel elsőnek releváns piaci tapasztalatot kell szerezned az adott területen. Ha az online marketing szakmát nézzük, akkor megfelelő mentorálás, valamint éles projekteken tanulva, akár 2 év alatt el lehet jutni egy nagyon komoly szintre, amivel már jó pénzt lehet keresni ezen a piacon.
A marketing ügynökségem esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Tanácsadás: Sokkal lassabb indulásról beszélhetünk, ez persze függ attól, hogyan értékesíted a tudásodat. Személyes konzultációkat, csoportos eseményeket relatív pár hónap alatt már össze lehet hozni, de ha egy átfogó kurzus formájában akarod értékesíteni a tudásodat, akkor akár évekről is beszélhetünk. Nem csak a tananyagot kell összeraknod, de a fullos értékesítési rendszert is fel kell építened az ingyenes tartalmaktól, a folyamatos online kommunikációg mindent helyére kell tenned, hogy a rendszer jól működjön. Nem könnyű, de baromira megéri rászánni az időt.

MILYEN PROFIT ÉS KIADÁS VONZATA VAN?

  • E-kereskedelem: Relatív alacsony profit – Magas kiadás oldal. Ez attól függ milyen terméket árulsz és mennyi eladásod van, de jellemzően a magas bevétel mellett, magas kiadásokkal is számolni kell, mert ugye árukészletet is tartani kell, adót kell fizetned, stb. Minél jobban nő a webshopod, annál több árukészletet kell tartanod. És természetesen az a legfontosabb, hogy mekkora a profitod a terméken, azaz egy eladás után minden költséget levonva mennyi marad tisztán a zsebedben. De nem kell megijedni, rengeteg sikeres webshop van ma Magyarországon, akik nagyon jól élnek webshopjaik bevételeiből. És az ehhez szükséges tudás már elérhető!
A petnail.hu esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Kivitelezés: Közepes profit – Alacsony kiadás oldal. Mivel a tudásodat értékesíted, így a kiadás oldalad relatív elég kevés. Viszont amit számításba kell venni, hogy a bevételeidet nem fokozhatod a végtelenségig, mert az időd véges. És szolgáltatóként az idődet értékesíted. Természetesen ez is iparág függő, de rengetegen vannak olyanok, akik szabadúszó vállalkozóként milliós összegű bevételeket termelnek úgy, hogy közben nem dolgoznak többet 6-8 óránál.
A marketing ügynökségem esettanulmányát ITT olvashatod!
  • Tanácsadás: Magas profit – Alacsony kiadás oldal. Mivel a tudásodat értékesíted, így relatív nincs kiadás oldalad, kivéve a tárhely bérlés, szoftverek havi előfizetése, stb. Ha angol tanár vagy, akkor lehetőséged van 10.000 Ft-ért, de akár 100.000 Ft-ért is kurzus készítened. Igazából csak rajtad múlik, hogy mekkora értéket teremtesz a célcsoportodnak. A tananyagot csak egyszer kell elkészítened és utána annyiszor értékesítheted, amennyiszer csak akarod.

Most pedig nézzük meg egyenként, hogy melyik vállalkozástípusnál pontosan mire van szükséged az induláshoz!

E-KERESKEDELMI MODELL

E-KERESKEDELMI MODELL

Nincs szaktudásod? Indíts webáruházat!

Ha semmilyen szaktudással nem rendelkezel, amit eladhatsz, akkor egy e-kereskedelmi vállalkozással könnyedén elindulhatsz. 

E-kereskedelmi modell mire van szükséged - 1

Nincs szaktudásod? Indíts webáruházat!

Ha semmilyen szaktudással nem rendelkezel, amit eladhatsz, akkor egy e-kereskedelmi vállalkozással könnyedén elindulhatsz. 

Ebben az esetben mire van szükséged?

  • Kell egy termékötlet. Ha több van, akkor logikusan ki kell választani egyet, amivel elindulhatsz.
  • Találj bizonyítékot, hogy valaki valahol a világban egy sikeres vállalkozást épített fel az ötletedre. (Használd a Google keresőt!)
  • Fel kell építened a saját, értékesítésre alkalmas webáruházadat.
  • Beszállítót kell találnod a termékbeszerzéshez.
  • Meg kell alkotnod a visszautasíthatatlan marketing ajánlatodat, amihez a marketing alapjait el kell sajátítanod.
  • Meg kell tanulnod online hirdetéseket indítani, hogy tesztelhesd az ajánlataidat.
E-kereskedelmi modell mire van szükséged - 2
  • Eladás esetén teljesítened kell a rendeléseket: csomagolás, postázás, kiszállítás intézése.
  • Meg kell tanulnod automatizálni a folyamataidat: számlázás, hirdetések futtatása, ügyfélápolás, kiszállítás kiszervezése, stb.

És nincs más dolgod, mint ezeket a lépéseket újra és újra megismétled!

E-KERESKEDELMI BEVÉTEL EGYENLET

E-kereskedelmi bevétel egyenlet

“A” BEVÉTELI KÉPET: 1 DB WEBSHOP

Ajánlatok száma szorozva az eladások számával egyenlő bevétel.

“A” KÉPLET szerint minden bevételed az eladásaid számától fog függeni. Ezeket a változókat a piac méreteihez és igényeihez mérten akár korlátlanul befolyásolhatod. Cs