HOGYAN INDÍTS ONLINE
VÁLLALKOZÁST 2022-BEN?

TARTALOMJEGYZÉK
12 TARTALMI BLOKK:
1. BEVEZETŐ: Miben fog neked segíteni ez az vállalkozásindító útmutató?
2. BEMUTATKOZÁS: Elmondom pár szóban, hogy ki is vagyok és milyen vállalkozásaim vannak.
3. KÖNNYŰ ÍGÉRETEK, GYORS POFÁRA ESÉS: Mi a legnagyobb probléma a webshop indító kurzusokkal?
4. VÁLLALKOZÁSOK ÖRÖKZÖLD TÍPUSAI: Milyen vállalkozásokban gondolkodhatsz, azok előnyei és hátrányai.
5. E-KERESKEDELMI MODELL: Milyen problémákat kell megoldanod, saját példával.
6. KIVITELEZÉSI MODELL: Milyen problémákat kell megoldanod, saját példával.
7. TANÁCSADÁS MODELL: Milyen problémákat kell megoldanod, saját példával.
8. HOGYAN TALÁLD MEG A RÉSPIACOD: Milyen kérdéseket kell végiggondolnod a piacod kiválasztásánál.
9. PIACKUTATÁS EGYSZERŰEN: Ebben a részben elmondom, hogy mik voltak azok a legfontosabb kérdések, amiket meg kellett válaszolnom a piac felmérése során.
10. AJÁNLATOK KIALAKÍTÁSA: Hogyan alakítsd ki az ajánlatidat, hogy versenyképes maradj? (Példával!)
11. DIGITÁLIS MARKETING: Milyen eszközei vannak, e-kereskedelmi és kivitelezés sales funnel példák!
12. ÚTRAVALÓ: Összefoglaljuk a lényeget és levonjuk belőlük az értékes konklúziót!
1. BEVEZTŐ
LELKI ALAPOZÓ
Kedves Olvasó!
Elsőnek is szeretném megköszönni, hogy itt vagy és most ezeket a sorokat olvasod. (Sokan még arra sem hajlandók, hogy 1 értelmes cikket elolvassanak a témában, nemhogy vállalkozást indítsanak.)
Egyáltalán nem tudom megmondani, hogy pontosan ki vagy, hány éves vagy, mihez értesz és milyen élethelyzetben vagy.
Lehet, hogy:
- Egyetemista vagy és még fingod sincs mihez kezdj magaddal,
- alkalmazott vagy egy multinál, jól keresel, de már minden tököd tele van az egésszel,
- korábban már vállalkoztál, de tudás nélkül ugrottál bele és bukta lett a dolog,
- már vállalkozol és bízol benne, hogy hátha itt is tanulsz valamit, hogy jobb legyél,
- verseny-, vagy szakmabeli társam vagy, aki szeretne funnel hackkelni, (ez esetben sok sikert hozzá!)
- egy egyszerű laikus, aki azt hiszi, hogy minden vállalkozó egy barom és megnézi, hogy na most mivel akarják behülyíteni a népet.
Ami pedig az anyagi életedet illeti:
- Lehet éppen a csőd szélén vagy,
- ülsz a langyos pocsolyában,
- esetleg minden a legnagyobb rendben van az életedben és semmin sem szeretnél változtatni.
Bárhogy is legyen, ha a következő sorok igazak rád, akkor itt a helyed!
Ha magadra ismersz, akkor jó helyen jársz:
Mindennap ugyanaz: reggel kelsz, végignyomod a napot, este pedig alig várod, hogy hazaérj. Hullafáradtan semmi másra nem bírsz gondolni, csak a hideg sörre és a nassolásra, amely egyfajta gyors “fájdalomcsillapítóként” kárpótol egy újabb szar nap után. A holnapról hallani sem akarsz, de az ébresztőórád mindig emlékeztet, hogy nem vagy szabad. Nyakadon a felelősség, hajtani kell a kereket…
Magadra ismertél?
Akkor, barátom, nagyon szerencsés vagy, hogy olvashatod ezt az útmutatót!
De fontos tudnod!
Bármilyen vállalkozás elindításáról is beszélünk, a vállalkozás indítás / építés nem lehet egy menekülő út a jelenlegi életedből!
Vállalkozást csak egy stabil élethelyzet mellett lehet építeni, amihez egy kiegyensúlyozott lelki állapotra van szükséged.
Mert enélkül nem tudod beletenni a kurva sok munkát és alázatot, ami egy vállalkozás elindításához szükséges.
De sokan inkább maradnak a panaszkodásnál ahelyett, hogy erőt vennének magukon és letöröljék a beporosodott szemüvegüket, hogy vissza vehessék az irányítást a saját életük felett. Mert tudjuk, hogy mi sem könnyebb átadni másnak a felelősséget, de egyúttal ne is csodálkozzunk rajta, ha nem úgy alakulnak a dolgaink, ahogyan szeretnénk.
Egyáltalán nem állítom, hogy mindenkinek vállalkozónak kell lenni.
Az alkalmazotti léttel az égegyadta világon semmi probléma nincs, addig a pontig, amíg boldog vagy benne. Mert valljuk be, hogy sok olyan munkahely létezik ma a világon, ami sokkal élhetőbb vagy fenntarthatóbb, mint számos kényszervállalkozás: a vállalkozás „működget”, életem mellette nincs, kiszállni pedig nem tudok, vagy nem merek belőle…”
Na, itt nem ilyen vállalkozásokat építünk!
De rátérve a témára…
Lehetséges-e egy, nagy növekedési potenciával rendelkező online vállalkozás beindítása, otthonról, munka mellett, minimális költségvetésből?
A rövid válasz: igen!
Több százezer sikeres online vállalkozás létezik ma, amiket pár tízezer forintból indítottak és ma több százmilliós árbevételt termelnek, kiszámíthatóan, minden évben, télen és nyáron egyaránt.
Vajon mit tudtak, amit mi nem?
Kiváltságosok voltak? Örököltek? Szájukba repült a sült galamb?
Egy büdös nagy ló…..!
Egy online vállalkozás elindításához nem kell évekig halmoznod a skilleket, hogy majd egyszer belevághass…
Ebben az átfogó útmutatóban bemutatom azokat a főbb lépéseket, amiket érdemes követned és végiggondolnod, mielőtt belefognál egy vállalkozásba.
Ha azt a titkos módszert keresed, hogyan lehet ingyen, nagyon gyorsan, máról holnapra, munka nélkül komoly sikereket elérni, akkor ez az anyag nem Neked szól, elszomorítalak, hogy nem találtad meg a „Szent Grált!” és megnyugtatlak, hogy soha nem is fogod!
Ha tényleg érdekel a téma, akkor ajánlom figyelmedbe ezt a komoly a piacon is egyedülálló összefoglalót!
Jó olvasgatást és sikeres végrehajtást kívánok!
Siteri Gergő
2. BEMUTATKOZÁS

Ki vagyok én és miért érdemes rám hallgatnod?
Engem Siteri Gergőnek hívnak, és sorozat-vállalkozó vagyok.
Milyen vállalkozásaim vannak?
- 1. siliciummarketing.hu: Ez egy magánegészségügyre fókuszáló marketing ügynökség. Főként a orvosoknak, és magánpraxisoknak segítünk több pácienst szerezni online. Ezzel a vállalkozásommal havonta több, mint 800.000 Ft bevételt keresek, kiszámíthatóan, szinte minden hónapban.
- 2. petnail.hu: Ez egy kutyaápolásra fókuszáló webshop, a fő termékem egy különleges elektronikus kutya körömreszelő, valamint egyéb kutyaszőr eltávolító termékeket is értékesítek. A webshoppal nem sokat foglalkozom, de így is közel 200.000 Ft árbevételt generálok, aminek a fele profit. Ezt a webshopot mindenféle programozói tudás nélkül közel 150 munkaóra alatt húztam fel egyedül a nulláról.
- 3. Ingatlanbefektetés: Van egy debereceni, belvárosi, 4 szobás panellakásom, amit szobánként magyaroknak, valamint külföldieknek is értékesítek albérletként. Az albérlet minden költséget levonva (hitel, stb.) 87.000 Ft-t profitot termel minden hónapban.
- 4. 021.hu: Ez a legújabb vállalkozásom, kidolgoztam egy különleges mentorprogramot, amiben részletes videókon és leírásokon keresztül segítem a résztvevőket, hogy felépíthessék első saját vállalkozásukat. Mindezt munka mellett, a kezüket fogva és mentorálva.
Ha szeretnél rólam többet tudni, akkor olvasd el a rövid történetemet.
3. KÖNNYŰ ÍGÉRETEK, GYORS POFÁRA ESÉS
Még mielőtt belevágnánk a népszerű vállalkozási formák bemutatására érdemes megrágnod az alábbi gondolatokat.
Bizonyára Te is észrevetted, hogy manapság nagyon népszerű a vállalkozás indítás témája és ma már rengeteg tudásanyag (legyen az ingyenes vagy fizetés) érhető el a témában.
A legtöbb ilyen tudásanyag arról szól, hogy találj egy terméket az Aliexpressen vagy Alibaba-n, indíts egy saját webshopot és majd dölni fog a pénz a házhoz.
Viszont nem mondják el számondra a következőket:
Egy e-kereskedelmi vállalkozás (webshop) esetében:
- Magas kiadás oldal, és alacsony profit. mivel fizikai termékeket árulsz. Ezért ROHADT(!) sok idő annyira felhúzni az üzletet munka mellett, hogy fel tudj állni!
- Hatalmas a verseny az alacsonyértékű, viszont eladói termékek piacán. Egyre nagyobb kihívás találni olyan terméket, amit saját márka építése nélkül nagy profittal tudsz értékesíteni.
- A Facebook hirdetési hatékonysága sokat romlott az időben az Apple-lel folytatott háborúja miatt (iOS 14 update), emiatt egyre drágább 1 vásárló megszerzése erről a csatornáról. Egyre jobban hátterbe szorulnak az érdeklődés alapon hirdetett termékek és egyre jobban előtérbe kerülnek azokat a termékek, ami után keresünk a Google-ben.
- Amiről pedig nagyon kevesen beszélnek, hogy hamarosan benyithat az Amazon Magyarországra, ami alapjaiban fogja átformálni az e-kereskedelmet, de főleg a viszont-eladói piacot! (Egyre fontosabb, hogy saját márkát építs!)
- Arról pedig pláne nem beszélnek ezek a tréningek, hogyha megégeted magad, mert bedöltél a „kicsi tudással megszerezhető magas profit illúziójának”, akkor megégeted magad és lehet soha a büdös életbe nem kezdesz bele egy vállalkozásba!
A LÉNYEG
Tény, hogy az e-kereskedelemi vállalkozások világkorát éljük, ezért egy webshop indítása jó döntés lehet. Viszont egyáltalán nem biztos, hogy ez a legideálisabb út a számodra. Hiába ez tűnik a leggyorsabb kilépőnek, ha nem a megfelelő alapokkal vágsz bele, akkor egy életre is elmehet a kedved attól, hogy a saját lábadra állj! (Csak hiteles, leellenőrizhető forrásokból tájékozódj!)
4. VÁLLALKOZÁSOK ÖRÖKZÖLD TÍPUSAI

3 VÁLLALKOZÁS TÍPUS 2021-RE
- E-KERESKEDELEM (Fizikai termékek értékesítése)
- KIVITELEZÉS (másnéven szolgáltatás alapú vállalkozások)
- TANÁCSADÁS (Konzultációk vagy infotermékek értékesítése)
1. MI A KÜLÖNBSÉG A 3 VÁLLALKOZÁS TÍPUS KÖZÖTT?
- E-KERSKEDELEM: Fizikai terméket árulsz, ami megoldja mások problémáját. (Pl.: emag.hu)
- KIVITELEZÉS: A tudásoddal megoldod mások problémáját. (Pl.: marketinges, programozó, könyvelő, burkoló, stb.)
- TANÁCSADÁS: A tudásodat értékesíted konzultációk, online vagy személyes alkalmak útján, vagy a tudásodat infotermék formájában, hogy a fogyasztó maga oldja meg a saját problémáját. Pl.: Könyvírás, online kurzusok készítése, stb.
2. MILYEN SZAKTUDÁS SZÜKSÉGES?
E-KERSKEDELEM
Alacsony szintű tudás szükséges, azaz nagyon gyorsan megtanulhatóak egy webáruház indításhoz szükséges készségek.
Akár 3-6 hónap alatt totál a 0-ról el lehet indítani egy webshopot. Csak megfelelő mentor vagy tréning kérdése az egész.
KIVITELEZÉS
Közepes szintű tudás szükséges, mivel birtokában kell lenned annak a tudásnak, amivel megoldod mások problémáját. Például csak akkor lehetsz villanyszerelő, ha azt korábban megtanultad.
TANÁCSADÁS
Magas szintű tudás szükséges, mindhárom közül ez a legnehezebb vállalkozói forma. Nem csak a megfelelő tudással kell rendelkezned az adott iparágról, hanem meg kell szerezned azokat a készségeket, amivel ezt a tudást értékesíteni tudod.
Emiatt relatív sokkal kevesebben vannak, azok, akik meglévő szakmai tudásukat egy átfogó könyv vagy tréning formájánan értékesítenék.
3. MILYEN TŐKE VONZATA VAN?
E-KERSKEDELEM
Kevés tőkére van szükséged, mivel egy webshopot akár egy-két százezer forinttal már lazán be lehet indítani, sőt akár még kevesebbel is.
Én a petnail.hu-t jóformán 50.000 Ft-ból indítottam be, megvettem a tárhelyet és a domain, valamint rendeltem pár próbaterméket és elindítottam rá pár Facebook hirdetést.
Természetesen azóta már közel 1 millió forintos árukészletet tartok, hogy a folyamatos rendeléseket kitudjam szolgálni.
KIVITELEZÉS
Kevés anyagi tőkére, viszont időre van szükséged a felépítéséhez. Ami kiemelt előny, hogy magadra és az eszközeidre van szükséged, amivel megoldod az ügyfél problémáit. Relatív nincs árúkészleted, így általánosságban elmondható, hogy nagyon kevés összeggel beindítható egy szolgáltatói biznisz.
A Silicium Egészségügyi Marketing ügynökségemhez relatív semmi pénz nem kellett, mivel 100%-ban a tudásomat értékesítettem. Részben időalapú tőkéről beszélhetünk, mivel időre van szükséged, hogy megszerezd a tudást, valamint további minőségi időre, hogy vállalkozást építs rá.
TANÁCSADÁS
Kevés anyagi tőkére, viszont magas idő alapú tőkére van szükséged. Mivel 100%-ban a tudásodat értékesíted, árukészleted egyáltalán nincs, kivéve ha fizikai könyvet értékesítesz.
Ez főleg időalapú tőkét igényel, mert nem csak tudásra van szükséged, de komplett üzleti rendszereket kell felépítened a tudásod értékesítésére
4. MILYEN INDULÁSI IDŐRŐL BESZÉLHETÜNK?
E-KERSKEDELEM
Gyorsan el lehet indulni, ahogy említettem, akár 3-6 hónap alatt már beindítható egy jól célzott és ígéretes online webshop.
Nekem a petnail.hu-hoz mindössze 150 munkaórára volt szükségem, és relatív kevés időráfordítátssal termel számomra közel 120-150 ezer forint profitot.
Ez nem sok, de ha úgy nézed, akkor ez felér egy 25 millió forintos ingatlan havi cashflowjával. Bárhogy is van, ez egy ideális példa, ha a tudásod rendben van, akkor igazából minden lehetőséged adott, hogy ezt utánnam csináld.
KIVITELEZÉS
KIVITELEZÉS: Lassabb indulásról beszélhetünk, mivel elsőnek releváns piaci tapasztalatot kell szerezned az adott területen.
Ha az online marketing szakmát nézzük, akkor megfelelő mentorálás, valamint éles projekteken tanulva, akár 2 év alatt el lehet jutni egy nagyon komoly szintre, amivel már jó pénzt lehet keresni ezen a piacon.
TANÁCSADÁS
Sokkal lassabb indulásról beszélhetünk, ez persze függ attól, hogyan értékesíted a tudásodat.
Személyes konzultációkat, csoportos eseményeket relatív pár hónap alatt már össze lehet hozni, de ha egy átfogó kurzus formájában akarod értékesíteni a tudásodat, akkor akár évekről is beszélhetünk.
Nem csak a tananyagot kell összeraknod, de a fullos értékesítési rendszert is fel kell építened az ingyenes tartalmaktól, a folyamatos online kommunikációg mindent helyére kell tenned, hogy a rendszer jól működjön.
Nem könnyű, de nagyon megéri rászánni az időt.
5. MILYEN PROFIT ÉS KIADÁS VONZATA VAN?
E-KERSKEDELEM
És az ehhez szükséges tudás már elérhető!
KIVITELEZÉS
Közepes profit – Alacsony kiadás oldal.
Mivel a tudásodat értékesíted, így a kiadás oldalad relatív elég kevés. Viszont amit számításba kell venni, hogy a bevételeidet nem fokozhatod a végtelenségig, mert az időd véges.
És szolgáltatóként az idődet értékesíted.
Természetesen ez is ipárág függő, de rengetegen vannak olyanok, akik szabadúszó vállalkozóként milliós összegű bevételeket termelnek úgy, hogy közben nem dolgoznak többet 6-8 óránál.
TANÁCSADÁS
Mivel a tudásodat értékesíted, így relatív nincs kiadás oldalad
, kivéve a tárhely bérlés, szoftverek havi előfizetése, stb. Ha angol tanár vagy, akkor lehetőséged van 10.000 Ft-ért, de akár 100.000 Ft-ért is kurzus készítened. Igazából csak rajtad múlik, hogy mekkora értéket teremtesz a célcsoportodnak.
A tananyagot csak egyszer kell elkészítened és utána annyiszor értékesítheted, amennyiszer csak akarod.
5. E-KERESKEDELMI MODELL

Nincs szaktudásod? Indíts webáruházat!
Ha semmilyen szaktudással nem rendelkezel, amit eladhatsz, akkor egy e-kereskedelmi vállalkozással könnyedén elindulhatsz.
MIRE VAN SZÜKSÉGED?
Ebben az esetben mire van szükséged?
- Kell egy termékötlet. Ha több van, akkor logikusan ki kell választani egyet, amivel elindulhatsz.
- Találj bizonyítékot, hogy valaki valahol a világban egy sikeres vállalkozást épített fel az ötletedre. (Használd a Google keresőt!)
- Fel kell építened a saját, értékesítésre alkalmas webáruházadat.
- Beszállítót kell találnod a termékbeszerzéshez.
- Meg kell alkotnod a visszautasíthatatlan marketing ajánlatodat, amihez a marketing alapjait el kell sajátítanod.
- Meg kell tanulnod online hirdetéseket indítani, hogy tesztelhesd az ajánlataidat.

- Eladás esetén teljesítened kell a rendeléseket: csomagolás, postázás, kiszállítás intézése.
- Meg kell tanulnod automatizálni a folyamataidat: számlázás, hirdetések futtatása, ügyfélápolás, kiszállítás kiszervezése, stb.
És nincs más dolgod, mint ezeket a lépéseket újra és újra megismétled!
E-KERESKEDELMI VÁLLALKOZÁS PÉLDA

A petnail.hu egy kutyaápolásra fókuszáló webshop, ahol főként elektromos kutya körömcsiszolót, manuális kutya körömvágó ollót és egyéb kutyaszőr eltávolításra készült termékeket forgalmazok.
Ha megnézed az oldalt, akkor láthatod, hogy alig pár termékem van, tehát az induláshoz nincs szükséged arra, hogy több 100 terméked legyen.
Ezt a webshopot mindössze 150 munkaóra alatt építettem meg, pont akkor amikor Vietnámban jártunk.
Ezen a képen Hanoi-ban, Vietnám fővárosában egy kávézóban ülök és éppen a petnail.hu webshopját építem. A weboldaltól kezdve a szövegírásig mindent én készítettem.
A weboldalt természetesen programozói tudás nélkül raktam össze. Tehát ma már nem szükséges kódolni tudni, hogy webshopot tudj építeni. A webshop pedig pár óra időráfordítás mellett 100-150 ezer tiszta profitot termel számomra, szinte minden hónapban.
Úgy gondolom, hogy ez egy ideális példa arra, hogy megmutassam számodra, hogy nem kell nagyon komoly dolgokban gondolkodni, ha webshopot akarsz indítani.
Elég pár jól pozicionált termék és már indulhat is az értékesítés!
A petnail.hu részletes esettanulmányát az ingyenes FB csoportban olvashatod, amiben választ kapsz:
- Mi a webshop sztorija,
- hogyan találtam meg a terméket,
- hogyan pozicionáltam,
- hogyan alakítottam ki az ajánlataimat,
- milyen online marketing stratégiát építettem.
A PETNAIL.HU ESETTANULMÁNYÁT
AZ FB CSOPORTBAN TALÁLOD.
Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!
A Facebook™ csoportban:
Közel 15 óra, exkluzív tartalom:
- Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
- Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
- 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
- Gyorsan megtanulható digitális készségesek
- Freelancerré válás útmutató
- Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
- és sok más tartalom…
6. KIVITELEZÉS MODELL

A kivitelezés vagy szolgáltatás alapú vállalkozások lényege, hogy rendelkezel valamilyen szaktudással, amivel aztán problémákat oldasz meg az ügyfelek számára.
A legtöbb szolgáltató alapú vállalkozás ebbe a kategóriába tartozik, pl. könyvelők, fogászatok, duguláselhárítás, redőnyös, fuvarozók, autószerelők, marketingesek, programozók, stb.
Saját online marketing kivitelezéssel foglalkozó vállalkozásomat az egészségügyi marketingre pozicionáltam.
AMIRE SZÜKSÉGED VAN:
De nézzük is, hogy pontosan mire is van szükséged:
- Funnel hacking: fel kell mérned a versenytársaid online jelenlétét, pozicionálásukat és árképzésüket.
- Építened kell egy weboldalt, ami megszólítja a célcsoportodat, valamint bemutatja a célcsoportra szabott szolgáltatásaidat.
- Meg kell alkotnod a visszautasíthatatlan ajánlataidat, ehhez el kell sajátítanod az értékesítés alapjait.
- Meg kell alkotnod a csali ajánlatodat / front-end ajánlatodat, amivel “behúzod” az ügyfelet. Pl.: egy komplett kivitelezési munka helyett először csak adj el egy 10-20 ezer forint értékű munkát. És ha kialakult az ügyfél bizalma, akkor jöhet a nagyobb munka.
- Meg kell tanulnod online hirdetéseket indítani, hogy tesztelhesd az ajánlataidat.
- Rendelések teljesítése: szerződéskötés, munkafolyamatok kialakítása, utánkövetés, stb.
KIVITELEZÉS BEVÉTEL EGYENLET

“A” KÉPLET: Egyéni vállalkozó
Saját érték szorozva a munkaórák számával egyenlő bevétel!
“A” KÉPLET szerint a bevételed nagyban függ attól, hogy mennyit dolgozol. A saját értéked természetesen növelhető, de a versenypiacon uralkodó árakat nem emelheted a végtelenségig, pl. villanyszerelőként nem tudsz elkérni 2 millió forintot egy 60 négyzetméteres panellakás vezetékeléséért. Hiába vagy nagyon jó, a piac nem fogja megfizetni. Továbbá egy napod csak 24 órából áll. Ezért egyéni vállalkozóként a lehetőségek korlátozottak. Természetesen az “A” KÉPLETTEL is lazán milliós összegeket vihetsz haza úgy, hogy nem dolgozod ki a lelkedet.
De van egy másik képlet is.
“B” KÉPLET: Vállalkozás tulajdonos
Delegált munka értéke szorozva az eladások számával egyenlő bevétel!
“B” KÉPLET szerint a bevételhez tartozó változókat korlátlanul befolyásolhatod. Egy megfelelően felépített üzleti rendszerrel sokkal több megkeresést generálhatsz, mint amennyit magad egyéni vállalkozóként elvállalhatnál. Ezért az egyéni vállalkozó és vállalkozás közt az a különbség, hogy amíg az elsőben Te dolgozol, addig a másikban főleg mások. A delegált munka értéke attól függően változhat, hogy mennyiért szervezed ki a munkát: saját munkatársaid vannak vagy alvállalkozó végzi el.
KIVITELEZÉS VÁLLALKOZÁS PÉLDA KI

Példának a saját marketing ügynökségemet hoznám fel, amelynek a neve: Silicium Egészségügyi Marketing.
Ahogy a nevében is benne van, főleg magánpraxisoknak biztosítunk online marketing szolgáltatásokat, főleg Google Ads és Facebook hirdetések menedzselésével foglalkozunk, de a teljes online jelenlét kiépítésében is tudunk segíteni a klienseinknek.
Tehát van egy tudásunk, amivel megoldunk bizonyos problémákat a klienseinknek, ami nem más mint az online páciensszerzés.
Természetesen több év tanulóidő előzte meg ennek a vállalkozásnak az elindítását, de bátran mondhatom, hogy kellő alázattal, a megfelelő mentorral és marketing projektekkel nagyon hamar, akár 1-3 év alatt el lehet jutni erre a szintre.
Ez volt az első sikeres vállalkozásom, aminek a nagymértékű bevételeimet, valamint a szabadidőmet is köszönhetem.
A vállalkozás működtetése kb. havi 30-40 fókuszált munkaórát venne igénybe, persze ettől sokkal többet dolgozok, mert közben fejlesztem a vállalkozásaimat.
Tehát összességében elmondható, hogy ez a vállalkozói modell nagyon népszerű és hosszútávon is fenntartható.
Az egészségügyi marketing ügynökségünk részletes esettanulmányát az ingyenes FB csoportban olvashatod, amiben választ kapsz:
- Mi a sztorija,
- hogyan jön a vállalkozásötlet,
- hogyan végeztem piackutatást,
- hogyan alakítottam ki az ajánlataimat,
- hogyan szereztem meg az első ügyfeleimet,
- milyen online marketing stratégiát építettem.
A SILICIUMMARKETING.HU ESETTANULMÁNYÁT
AZ FB CSOPORTBAN TALÁLOD.
Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!
A Facebook™ csoportban:
Közel 15 óra, exkluzív tartalom:
- Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
- Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
- 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
- Gyorsan megtanulható digitális készségesek
- Freelancerré válás útmutató
- Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
- és sok más tartalom…
7. TANÁCSADÁS MODELL

ADD EL A TUDÁSODAT
Tanácsadói vállalkozási modellben a saját szaktudásodat értékesíted online vagy személyes konzultációs alkalmak, vagy dobozosított, szellemi termék vagy termékek formájában.
Ebből adódóan számos lehetőséged van, hogy értékesítsd a szaktudásod:
Például:
- 1-1 személyes konzultáció,
- csoportos konzultáció,
- tantermi vagy online tanfolyam,
- videó kurzusok,
- több napos vagy hetes mentorprogram,
- könyvírás, stb.
MIRE VAN SZÜKSÉGED?
De nézzük is, hogy pontosan mire is van szükséged:
- Szaktudás megszerzése.
- Építened kell egy weboldalt, amin keresztül árulhatod a tudásodat.
- Meg kell alkotnod a “visszautasíthatatlan” ajánlataidat, ehhez el kell sajátítanod az értékesítés alapjait.
- Meg kell alkotnod a csali ajánlatodat, amivel “behúzod” az ügyfelet.
- Meg kell tanulnod online hirdetéseket indítani, hogy tesztelhesd az ajánlataidat.
- Rendelések teljesítése: infó-termék leszállítása, konzultációk megtartása, stb.
- Ahogy látod a folyamat és a lépések hasonlóak az első 2 vállalkozói típushoz annyi különbséggel, hogy a tanácsadói vállalkozás felépítése kerül a legtöbb időbe.
MIRE VAN SZÜKSÉGED?

“A” BEVÉTELI KÉPLET:
Saját érték szorozva a munkaórák számával egyenlő bevétel.
“A” KÉPLET szerint a bevételeid attól függnek, hogy a tudásodat mennyiért és hány órában adod el. A legtöbb tanácsadó ezzel a bevételi modellel dolgozik, mert a tudását azonnali eredményekre tudja váltani. A képlet változói korlátozottan befolyásolhatók. A saját értékedet nem növelheted a végtelenségig, valamint egy napod csak 24 órából áll.
“B” BEVÉTELI KÉPLET:
Tudásanyag értéke szorozva az eladások számával egyenlő bevétel.
“B” KÉPLET szerint a bevételed a tudásanyagod értékétől, valamint az eladásaid számától függ. A képlet mindkét változója korlátlan mértékben módosítható. Csak rajtad múlik, hogy a termék, amit felépítesz az mennyit ér és hányszor adod el.
Építhetsz angol online kurzust 10.000 Ft-ért, de akár 200.000 Ft-ért is.
Egy tudásanyagot egyszer kell összeraknod, és utána korlátlan számban értékesítheted.

Erre két példát hoztam nektek.
Az első az Pat Flynn vállalkozása a Smart Passive Income, ami egy infó-termék biznisz. A vállalkozás lényege, hogy segít megtanítani, hogyan indítsd el a saját infó-termékes bizniszedet. Az ingyenesen elérhető anyagaik is nagyon magas minőséget képviselnek, ha tudsz angolul, akkor érdemes egy pillantást vetni rájuk.
A második tanácsadói vállalkozás példa pedig a saját vállalkozásom, amelynek a neve 021MENTOR, amit a 021.hu domain alatt érhetsz el.
Ez is nagyon hasonló vállalkozás, mint a Smart Passive Income, viszont az én vállalkozásom teljeskörű megoldást biztosít abban az esetben, ha kezdőként vállalkozást szeretnél indítani, legyen az webshop, szolgáltatói biznisz vagy tanácsadói üzlet, a mentor programom mindhárom esetben segítséget tud nyújtani.
Ha szeretnél a programról többet tudni, akkor csekkold a 021.hu weboldalt.
KILÉPNÉL A MÓKUSKERÉKBŐL?
CSATLAKOZZ AZ INGYENES FACEBOOK™ CSOPORTOMHOZ ÉS TANULJ OLYANOKTÓL, AKIK MÁR BEJÁRTÁK AZ UTAT!
Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!
A Facebook™ csoportban:
Közel 15 óra, exkluzív tartalom:
- Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
- Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
- 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
- Gyorsan megtanulható digitális készségesek
- Freelancerré válás útmutató
- Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
- és sok más tartalom…
8. HOGYAN TALÁLD MEG A RÉSPIACOD?
Az előző vállalkozási típusokat áttekintve feltételezem, hogy most már van elképzelésed, hogy milyen vállalkozási forma lenne legideálisabb első vállalkozásnak.
A következő lépés pedig, hogy megtaláld a réspiacod (niche), amire a vállalkozásodat fel szeretnéd építeni? Tehát szükséged van egy olyan profitábilis ötletre, amire egy online vállalkozás felhúzható.
A niche, azaz réspiac olyan lehetséges ügyfelek csoportja, akiknek nagyon hasonló az érdeklődési körük és közel ugyan azzal a problémával rendelkeznek.
A réspiacokban is vannak tág és vannak egészen specifikus (szűk) célpiacok. Például a “sport” egy tág érdeklődési kör, de a “jógázás” már egy jóval szűkebb célcsoport.
Vagy vegyük például az “egészség” iránt érdeklődőek, ez is egy tág célcsoport. De ezt simán tovább tudod szűkíteni a “vegetáriánus étrend” vagy “ayurvéda étrend” iránt érdeklődőkre.
Tehát minél szűkebb a célcsoport, annál jobban megszólítható és annál jobb ajánlatot tudunk számukra kidolgozni.
Tapasztalataink szerint ez a legnehezebb lépés mivel, szó szerint több millió termékből / piacból / vállalkozás ötletből lehet választani, ez pedig önmagában elég nagy bizonytalanságot képes teremteni.
Sajnos senki nem tudja előre megmondani, hogy mi a 100%-ban tuti befutó termék, vagy ötlet, de a sikerünk esélyét azért nagy százalékban képesek vagyunk megnövelni.
De az egyetlen mód, hogy megtudjuk működőképes-e az ötlet, hogy felépítjük rá a vállalkozásunk első prototípusát, amivel teszteljük a terméket online hirdetések segítségével.
De még mielőtt jobban belemennénk ebbe a témába érdemes egy pillantást vetned az alábbi ábrára:

Ennek alapján az ideális réspiacod a következő:
AMIT SZERETSZ:
Egy téma, tevékenység, hobbi vagy termék iránti szenvedélyesen érdeklődsz. Szánj rá néhány percet, és gondold végig, hogy foglalkoznál-e valamivel, ha a pénz nem számítana?
Van-e olyan téma, aminek az egyszerű tevékenysége szimplán izgalommal és boldogsággla tölt el? Tudom nehéz ilyen találni, lehet nincs is, ekkor sincs gond, de azért komoly előnyként is szolgálthat a vállalkozás nehezebb időszakaiban!
AMIBEN JÓ VAGY:
Járatos vagy a valamilyen témában, esetleg szakértőnek tartod magad benne? Vannak olyan készségeid, amivel segíteni tudsz mások problémáit megoldani?
Ha már most valamilyen munkádért pénzt kapsz, akkor el lehet rajta gondolkoznod, hogyan tudnád azt egy saját vállalkozás keretein belül kamatoztatni.
Figyelj! A világ tele van kókler szakértőkkel, akik közepes színvonalon oldják meg a problémákat, de mégis megélnek, mert lehet azon a piacon túlkereslet van.
Tehát az semmiképp se tartson vissza azt gondolva, hogy „telített a piac”.
Jobban, gyorsabban, korrektül megtudod oldani a problémákat? Lehet rád számítani és nem vagy link?
Akkor a vállalkozók közt a helyed!
AMIRE SZÜKSÉGE VAN A PIACODNAK:
Bizonyítottan szükség van a termékre / szolgáltatásra, a vevők már aktívan keresik, vagy a problématudatuk létezik, de még nem ismerik a megoldást.
Jártál már úgy, hogy volt egy problémád, kerestél volna rá egy terméket / szolgáltatást, de nem találtad? Na, az a réspiac!
A LÉNYEG
Meg kell értened, hogy a siker nem az egyedi ötletben, hanem a kivitelezésben rejlik. Könnyen meglehet, hogy az a termék vagy szolgáltatás már rég megtalálható a piacon, de nem abban a minőségben szolgálja ki a vevőket, ahogy azt elvárnák.
RÉSPIAC KIVÁLASZTÁSA
Ahogy már fentebb is írtuk: minél szűkebb a célcsoport, annál jobban megszólítható és annál jobb ajánlatot tudunk számukra kidolgozni.
Nézzük erre pár általános példa:
ÁLTALÁNOS WEBSHOP
- 1000 terméke van, nehezen menedzselhető.
- Nincs célcsoportra szabott kommunikációja. (Mindenkire céloz.)
- Nehéz rá márkát építeni, nem társít érzelmeket a termékekhez.
- Gyakran az egyetlen fegyvere az "árakciózás".
NICHE PIAC WEBSHOP
- 5-20 terméke van, könnyen menedzselhető.
- Célcsoportra szabott kommunikáció. (Egy vásárlói szegmensnek akar eladni.)
- Könnyebb márkát építeni, érzelmeket társíthatunk a termékhez.
- Speciális csomagajánlatokat állíthatunk össze. (Egyben jobban megéri.)
Rossz példa 1

Kisállat webshop (Mindenféle kisállat termék)
Jó példa 1

Francia Bulldogoknak ruhawebshop
Rossz példa 2

Apple store (Mindenféle appple termék)
Jó példa 2

Fából készült prémium apple kiegészítők
Rossz példa 3

Aranyékszer webshop
Jó példa 3

Lávakőből készült karkötők
Rossz példa 4

Trendi táska webshop (Mindenféle táska)
Jó példa 4

Praktikus hátitáskák kismamáknak
Viszont itt koránt sincs vége a történetnek, mert a megfelelő feltételek bizonyos termékkritérimukok alapján kell kiválogatni, hogy a termékpiramisodat fel tudd építeni.
E-nélkül nem, hogy nem lesz sikered, de garantált a pofáraesés!
NINCS ÖTLETED?
ÖSSZEDTEM 36 TERMÉKÖTLETET!
HOZZÁFÉRÉSHEZ CSATLAKOZZ AZ INGYENES FACEBOOK™ CSOPORTOMHOZ!
Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!
A Facebook™ csoportban:
Közel 15 óra, exkluzív tartalom:
- Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
- Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
- 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
- Gyorsan megtanulható digitális készségesek
- Freelancerré válás útmutató
- Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
- és sok más tartalom…
9. PIACKUTATÁS EGYSZERŰEN
Az alábbi egyszerű és ingyenes eszközöket tudod használni, hogy felmérd a piacot:
GOOGLE TRENDS
A Google Trends a Google keresések aktuális trendjeit mutatja meg számunkra. Az eszközzel megvizsgálhatjuk az egyes keresési témakörök népszerűségét és szezonalitását, időintervallum és földrajzi lebontásban.
Érdemes angolul és magyar nyelven is megvizsgálnod a kulcsszavakat!

GOOGLE KEYWORD PLANNER
A Keyword planner a Google Ads hirdetési rendszerének a kulcsszókutató eszköze.
Segítségével képes leszel felmérni a következőket:
- Új kulcsszavak felfedezése: Nem csak megmondja, hogy az adott kulcsszóra mekkora a keresés, hanem még további javaslatokkal lát el!
- Havi keresések megtekintése: Megtekintheted a kulcsszavakra érkező keresések havonkénti becsült számát. (Kulcss-információ!)
- Költségek meghatározása: Megmutatja, hogy mennyibe kerül az adott kulcsszó. Tehát ha Google Ads hirdetéseket akarsz indítani, akkor megmondja, hogy 1 kattintás mennyibe kerül.
EGYÉB MÉDIAJELENLÉT FELMÉRÉSE
Végezd el ugyanazt a keresést a Facebookon, a Youtube-on, és Instagramon.
Nézd meg, hogy milyen tartalmakat tesznek közzé ezeken a csatornákon.
- Jó minőségű videókat, képeket, cikkeket, és termékeket találsz?
- Hány interakciót (lájkot, megjegyzést) kapnak a bejegyzések?
- Észreveszel-e bármit, amit jobban tudnál csinálni?
Rengeteg értékes információt fogsz találni, amire elsőre nem is gondoltál volna!
CÉLKÖZÖNSÉG MEGHATÁROZÁSA
Ha megvan a kiválasztott réspiacunk, akkor a következő lépés, hogy meghatározzuk a célközönségünket. Vigyázz, mert ez egy elég kritikus lépése a marketingünknek, sőt az egész vállalkozásnak!
Tudom lehet ebben a pillanatban göződ nincs, hogy vajon kik lehetnek a vásárlóid, erre szokott azaz általános válasz érkezni, hogy „mindenki a vásárlom, aki vágyik erre a termékre…”
Ezt én értem :), de elsőnek találj választ a következő pár kérdésre és biztos vagyok benne, hogy a célcsoportodat jobban meg fogod tudni határozni:
- Kik vásárolhatják leginkább a terméket? (Pl.: nők vagy férfiak?)
- Hány évesek? (Pl.: 25-45 év közöttiek)
- Hol élnek? (Pl.: Online értékesítek, így az egész országra tudok hirdetni.)
- Milyen nyelven beszélnek? (Pl.: magyar)
- Milyen iskolai végzettséggel rendelkeznek? (Pl.: egyetem / főiskola)
- Milyen közösségi oldalakon informálódnak? (Pl.: Instagram)
- Kik a célközönséged vélemény vezérei, influenszerei?
- Milyen további webhelyekről informálódhatnak még?
- Milyen Facebook csoport vagy internetes fórum tagjai?
- A konkurenseid Facebook oldalán milyen kommunikációt látsz? Kik írnak és milyen posztokra?
- Iratkozz fel a versenytársak hírleveleire, csinálj egy próbavásárlást és elemezd a tartalmaikat, ajánlataikat!
Ha ezekre a kérdésekre már egy egyszerű választ tudsz adni már az is valami, amivel már el lehet indulni és később a bejövő eredmények alapján majd módosítod a marketing stratégiádat vagy az ajánlataidat.
Ha pontosan tudod, hogy ki a célcsoportod, akkor könnyebben tudsz hozzájuk kommunikálni, jobb hirdetéseket fogsz tudni készíteni, ami mind hozzájárul majd, hogy profitábilisan tudj működni!
NINCS ÖTLETED?
ÖSSZEDTEM 36 TERMÉKÖTLETET!
HOZZÁFÉRÉSHEZ CSATLAKOZZ AZ INGYENES FACEBOOK™ CSOPORTOMHOZ!
Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!
A Facebook™ csoportban:
Közel 15 óra, exkluzív tartalom:
- Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
- Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
- 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
- Gyorsan megtanulható digitális készségesek
- Freelancerré válás útmutató
- Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
- és sok más tartalom…
10. AJÁNLATOK KIALAKÍTÁSA
Ahhoz, hogy tovább tudjunk menni, elsőnek meg kell határozunk, hogy melyik döntési stádiumban lévő embereket szeretnénk megcélozni?
A képlet végtelenül egyszerű!

Marketing tevékenységünkkel főleg azokat az embereket szeretnénk megcélozni, akik már RENDELKEZNEK problématudattal és MEGAKARJÁK AZOKAT OLDANI!
A képlet megválaszolásához tudunk kell:
- Mik a potenciális ügyfeleink legnagyobb fájdalma(i):
- Mik azok a témák, amik legjobban érdeklik őket?
- Mik azok a tényezők, amiket befolyásolják őket a szolgáltatásunk / termékünk megvásárlásában?
- Hogyan szeretnék érezni magukat a vásárlás után?
Miután azonosítottuk a főbb fájdalompontokat, elkezdhetjük összeállítani az értékesítési tölcsérünk (első) verzióját. (Egy sales funnel sosincs kész, mindig lehet rajta valamit finomítani.)
TERMÉKPIRAMIS KIALAKÍTÁSA
Az ajánlataidat annak függvényében kell kialakítanod, hogy mit szeretnél értékesíteni. Webáruházak között megkülönböztetünk egytermékes és többtermékes webáruházat.
A kettő között az a különbség, hogy az egytermékes webshop esetében az egész webshopot egy termékre, vagy egy termékkategória köré építed.
Egy többtermékes webáruház esetben fel kell építened a saját termékpiramisodat.
A termékpiramis azt jelenti, hogy a termékek egymásra épülnek, kiegészítik egymást.
A vásárlók az olcsó megoldásoktól egészen a prémium megoldásokig megtalálhatják maguk számára a megfelelő terméket. Ahogy a fogyasztó halad előre a termékpiramisban, úgy nő a bevételed és egyben a profitod is.
A jól működő és profitábilis webshopok (iparági lehetőségeik szerint) termékpiramis építésére törekednek, amely 5 terméktípus felépítéséből tevődik össze:
- Csali ajánlat
- Belépő termék
- Főtermékek
- Kiegészítő termékek
- Luxus termékek
Itt egy konkrét példa, hogy az egyes terméktípusok egy webshopban hogyan igazodnak egymáshoz.
Példa: Kismama webshop

Ahogy látod 5 különböző termékkategóriában tevődik össze a piramis:
1. CSALI AJÁNLAT: Aki elsőre nem vásárol, annak hirdetés vagy e-mail marketing formájában (ha megszereztük korábban az e-mail címét), annak felajánlunk egy 5-10%-os első vásárlói kedvezményt.
2. BELÉPŐ TERMÉKEK: Bármilyen termék, amely 5.000 Ft alatt van, és azonnali vásárlásra tudja ösztözni a vásárlót: Tehát meglátja a terméket és elkapja a “WÁÚÚÚ DE JÓ” érzés és szinte habozás nélkül megveszi a terméket 1-3 napon belül. Ezen termékek célja nem az, hogy keress rajta, hanem az, hogy a fogyasztó vásároljon nálad és ezáltal a kapcsolatotok egy következő szintre lépjen. (Elégedett vásárló = nagyobb bizalom!)
3. FŐTERMÉKEK: Azok a termékek, amiket valójában el akarsz adni a vásárlóknak! Ezen már (ideális esetben) magas profit van.
4. PROFIT MAXIMALIZÁLÓ TERMÉKEK: Ezek azok az up-sell, cross-sell / vagy fogyótermékek, amikkel a kosárértéket növelni tudod egy vásárlóra esően. Pl.: Eco tisztítható baba pelenka.
5. LUXUS TERMÉKEK: Prémium termékek / szolgáltatások a webshopod felső 10 százalékának! Akiknél már ott van a 100%-os bizalom, ők fogják nagy valószínűséggel megvásárolni.
11. DIGITÁLIS MARKETING
Dióhéjban, a digitális marketing – más néven online marketing – egy ernyő kifejezés, amely az online média csatornákon keresztül végzett összes marketing- és elköteleződést kiváltó (engagement) tevékenységre értendő.
A digitális marketing szerepe az, hogy észrevegyenek, megtaláld a célközönségedet, érdeklődőket / vásárlásokat szerezz és később ezeket az embereket visszatérő ügyfelekké alakítsd (retention).
A legnépszerűbb digitális marketing csatornák, valamint a fogyasztó a következő általános értékesítési tölcséren megy végig.
Digitális marketing főbb területei:
- Weboldal / webdesign
- Keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing)
- Fizetés hirdetés (PPC – Pay-per-click)
- Keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimazition)
- Re-marketing
- Marketing automatizálás (beleértve az e-mail marketinget és a messenger marketinget)
- Közösségi média marketing
Egyszóval, ha valaki a jövőben digitális / online marketingről szeretne csevegni, akkor ez a lista jusson eszedbe.
E-KERESKEDELMI SALES FUNNEL
Az értékesítési tölcsér koncepciójának lényege, hogy a potenciális vásárlók egy bizonyos, jól definiálható és vizualizálható vásárlói útvonalon keresztül mennek keresztül.
Ez az útvonal különféle szakaszokból áll, ami iparágaktól függően változik. A marketing tölcsérre azért van szükségünk, mert így célzotabban és hatékonyabban tudunk kommunikálni a potenciális vásárlóinkkal.
A hagyományos sales funnek tölcséreknek 3 szintje van:
- Top of the funnel: A tölcsér teteje az , ahol a potenciális vásárlók elsőnek találkoznak a vállalkozással, meglátogatják a weboldalt és megtekintenek pár terméket.
- Middle of the funnel: A tölcsér közepén már erősebb kapcsolat kezd kialakulni a weboldal látogatókkal, mivel már konkrétabb lépéseket tesznek a vásárlás felé vezető úton. Több kínálatot tekintenek meg, feliratkozik kuponajánlatért, nyereményjátékban vesz részt, többször lekatttinja a re-marketing hirdetéseinket, stb. Összegezve egyre több interakciót alakít ki a vállalkozásunkkal.
- Bottom of the funnel: A tölcsér alja, ami jelképezi, hogy az ügyfél elindította a vásárlást és végül vásárlóvá vált.
Természetesen az általános magyarázat elég ködös, ezért nézzük meg, hogy ez hogy működik egy e-kereskeldemi vállalkozás esetében!

Az alábbi konkrét lépéseket különböztetjük meg:
1. LÉPÉS: A potenciális vásárló tudomást vesz rólunk és lekattintja a hirdetésünket, megtekinti a közösségi oldalainkat.
2. LÉPÉS: Elkezdi megtekinteni a termékeinket, termék kategóriáinkat, elolvassa a termékleírást, megnézi a termékről készített videókat, stb.
3. LÉPÉS: Ebben a fázisban már eldöntötte, hogy tuti vásárolni fog, de még nem tudja, hogy tőled vagy mástól. Ezért elkezdi összehasonlítani az ajánlatokat, hogy az igényeinek megfelelően a legjobb ajánlatot válassza. Ha eldöntötte, hogy nálunk vásárol, akkor visszajön a weboldalunkra kosárba rakja a terméket és elkezdi a vásárlást.
4. LÉPÉS: A vásárlási folyamatnál felajánlhatunk különböző egyéb termékeket, amivel a vásárlását teljesebbé tehetjük. Ezzel pedig nem csak további problémákra adunk megoldást a kliensnek, de az egy vásárlóra eső profitunk is növelni tudjuk.
5. LÉPÉS: Az ügyfél befejezte a vásárlást és bekerült az adatbázisunkba, mint meglévő vásárló. Innen pedig az a feladatunk, hogy az első vásárlóvá váló ügyfélből visszatérő vásárlót faragjunk. Ehhez természetesen további ajánlatok kialakítására van szükségünk.
Most pedig vizsgáljuk meg, hogy ugyan ez a funnel egy kivitelezési vállalkozásnál hogy néz ki!
KIVITELEZÉS SALES FUNNEL
Tapasztaltaim szerint egy kivitelező vállalkozás esetében az alábbi módon működik és értelmezhető a „hagyományos” sales funnel.

5 rendkívül fontos lépést lehet megkölünböztetni, amik a következőek:
1. WEBOLDAL LÁTOGATÓK: Beszélj, beszélj és beszélj azokról a problémákról és kihívásokról, amik az ügyfeled fejében vannak. Ezzel pedig építed a personal brandedet és a szakértői státuszod!
2. ÉRDEKLŐDŐK: Akiknek komolyan felkeltettük az érdeklődését, azt elakasztjuk egy konzultációval / audittal / ingyenes stratégiai telefonhívással / stb.
3. KONZULTÁCIÓ: Megtartod a konzultációt, felméréd az ügyfél problémáit és ennek fényében reflektálsz.
4. ÁRAJÁNLAT: A konzultáció után elkészíted az árajánlatot és a haladási ütemtervet és elküldöd a potenciális ügyfél számára és megbeszélitek, hogy mikor keresheted ezzel kapcsolatban, hogy megtárgyaljátok a felmerülő kérdéseket.
5. SZERZŐDÉSKÖTÉS: Megállapodtok, aláírjátok a szerződést és elkezdődik a közös munka.
12. ÚTRAVALÓ
9 LEGFONTOSABB TANÁCSAIM:
1. Egyáltalán tényleg vállalkozni akarsz? Mindenképp szánj arra időt, hogy megismerd önmagadat és a motivációdat. Könnyen lehet, hogy amugy tökre elégedett vagy a mostani élethelyzeteddel, és egy munkahelyváltás már önmagában elég lehet, hogy növelhesd a bevételeidet. (Nagyon fontos, tényleg gondold végig, mert nem mindenkinek való, hogy vállalkozzon.
2. Könnyű ígéret, nagy pofon: Webshop indítás gyors, és könnyű ígéretétől nagy pofont kaphatsz, ha ész nélkül csinálod.
3. Tedd rendbe személyes pénzügyeidet. Nem győzőm hangsúlyozni, hogy egy vállalkozás beindításához stabil és nyugodt élethelyzetre van szükséged. Ha azon parázol, hogy jövőhéten miből fogod feltölteni a hűtőt, akkor elsőnek képezz anyagi megtakarítást, legalább 6 hónap megélhetésnek megfelelő összeget!
4. Válassz réspiacot! Mérd fel jelenlegi készségeidet és vizsgáld meg a jelenlegi érdeklődési köröd, hogy adj válasz a következő kérdésre: Mire van az embernek szüksége? Milyen megoldásra vágynak? Ahol a probléma, ott van a pénz is!
5. Készítsd el a saját exit stratégiádat! Tervezd meg a kilépésed forgatókönyvét és rendelj hozzá határidőket! Pl.: Következő 3 hónapban elkészítem az vállalkozásom első prototípusát. A következő hónapban megszerzem az első ügyfelemet, stb. Ebben nagy segítséget tud adni a könyvem.
6. Szerezd meg a szükséges készségeket! Egy vállalkozás elindítása nem ördögtől való dolog, megfelelő segítséggel könnyen megtanulhatóak a szükséges készségek! Ehhez egy üzleti mentor nagy segítséget nyújhat és felgyorsíthatja a haladásodat!
7. Kérj mentori segítséget! Nem győzőm mantrázni az egyik kedvenc idézetemet: a sikerhez vezető leggyorsabb út, mások tudásán át vezet! Egy vállalkozás legnehezebb időszak az első 1-2 év, mivel rengeteg kihívással kell szembenézni, a negatív hiedelmekről, önbizalomhiányról nem is beszélve. Egy mentor segít átveszélni ezt az időszakot és útbaigazít az információ útvesztőjében!
8. Építsd fel a termék-, vagy szolgáltatás piramisodat és dolgozd ki a visszautasíthatatlan ajánlataidat! Azonosítsd az ügyfeled problémáit és adj rájuk komplex megoldást.
9. Meg kell tanulnod a digitális marketing alapjait, hogy sikerrel tudj vásárlókat szerezni! Online marketing ismeretek nélkül ma egy vállalkozó sem tudna életben maradni, mivel az értékesítés az online térben zajlik. Tisztában kell lenned, hogy milyen lehetőségeid vannak és ezeket, hogy lehet felhasználni az ügyfélszerzésedben.