HOGYAN INDÍTS ONLINE
VÁLLALKOZÁST 2022-BEN?

hogyan inditsd online vallalkozast 021 Mentor

TARTALOMJEGYZÉK

12 TARTALMI BLOKK:

1. BEVEZETŐ: Miben fog neked segíteni ez az vállalkozásindító útmutató?

2. BEMUTATKOZÁS: Elmondom pár szóban, hogy ki is vagyok és milyen vállalkozásaim vannak.

3. KÖNNYŰ ÍGÉRETEK, GYORS POFÁRA ESÉS: Mi a legnagyobb probléma a webshop indító kurzusokkal?

4. VÁLLALKOZÁSOK ÖRÖKZÖLD TÍPUSAI: Milyen vállalkozásokban gondolkodhatsz, azok előnyei és hátrányai.

5. E-KERESKEDELMI MODELL: Milyen problémákat kell megoldanod, saját példával.

6. KIVITELEZÉSI MODELL: Milyen problémákat kell megoldanod, saját példával.

7. TANÁCSADÁS MODELL: Milyen problémákat kell megoldanod, saját példával.

8. HOGYAN TALÁLD MEG A RÉSPIACOD: Milyen kérdéseket kell végiggondolnod a piacod kiválasztásánál.

9. PIACKUTATÁS EGYSZERŰEN: Ebben a részben elmondom, hogy mik voltak azok a legfontosabb kérdések, amiket meg kellett válaszolnom a piac felmérése során.

10. AJÁNLATOK KIALAKÍTÁSA: Hogyan alakítsd ki az ajánlatidat, hogy versenyképes maradj? (Példával!)

11. DIGITÁLIS MARKETING: Milyen eszközei vannak, e-kereskedelmi és kivitelezés sales funnel példák!

12. ÚTRAVALÓ: Összefoglaljuk a lényeget és levonjuk belőlük az értékes konklúziót!

1. BEVEZTŐ

LELKI ALAPOZÓ

Kedves Olvasó!

Elsőnek is szeretném megköszönni, hogy itt vagy és most ezeket a sorokat olvasod. (Sokan még arra sem hajlandók, hogy 1 értelmes cikket elolvassanak a témában, nemhogy vállalkozást indítsanak.)

Egyáltalán nem tudom megmondani, hogy pontosan ki vagy, hány éves vagy, mihez értesz és milyen élethelyzetben vagy. 

Lehet, hogy:

  • Egyetemista vagy és még fingod sincs mihez kezdj magaddal,
  • alkalmazott vagy egy multinál, jól keresel, de már minden tököd tele van az egésszel,
  • korábban már vállalkoztál, de tudás nélkül ugrottál bele és bukta lett a dolog,
  • már vállalkozol és bízol benne, hogy hátha itt is tanulsz valamit, hogy jobb legyél,
  • verseny-, vagy szakmabeli társam vagy, aki szeretne funnel hackkelni, (ez esetben sok sikert hozzá!)
  • egy egyszerű laikus, aki azt hiszi, hogy minden vállalkozó egy barom és megnézi, hogy na most mivel akarják behülyíteni a népet.

Ami pedig az anyagi életedet illeti:

  • Lehet éppen a csőd szélén vagy,
  • ülsz a langyos pocsolyában
  • esetleg minden a legnagyobb rendben van az életedben és semmin sem szeretnél változtatni.

Bárhogy is legyen, ha a következő sorok igazak rád, akkor itt a helyed!

Ha magadra ismersz, akkor jó helyen jársz:

Mindennap ugyanaz: reggel kelsz, végignyomod a napot, este pedig alig várod, hogy hazaérj. Hullafáradtan semmi másra nem bírsz gondolni, csak a hideg sörre és a nassolásra, amely egyfajta gyors “fájdalomcsillapítóként” kárpótol egy újabb szar nap után. A holnapról hallani sem akarsz, de az ébresztőórád mindig emlékeztet, hogy nem vagy szabad. Nyakadon a felelősség, hajtani kell a kereket… 

Magadra ismertél?

Akkor, barátom, nagyon szerencsés vagy, hogy olvashatod ezt az útmutatót!

De fontos tudnod!

Bármilyen vállalkozás elindításáról is beszélünk, a vállalkozás indítás / építés nem lehet egy menekülő út a jelenlegi életedből!

Vállalkozást csak egy stabil élethelyzet mellett lehet építeni, amihez egy kiegyensúlyozott lelki állapotra van szükséged. 

Mert enélkül nem tudod beletenni a kurva sok munkát és alázatot, ami egy vállalkozás elindításához szükséges.

De sokan inkább maradnak a panaszkodásnál ahelyett, hogy erőt vennének magukon és letöröljék a beporosodott szemüvegüket, hogy vissza vehessék az irányítást a saját életük felett. Mert tudjuk, hogy mi sem könnyebb átadni másnak a felelősséget, de egyúttal ne is csodálkozzunk rajta, ha nem úgy alakulnak a dolgaink, ahogyan szeretnénk.

Egyáltalán nem állítom, hogy mindenkinek vállalkozónak kell lenni.

Az alkalmazotti léttel az égegyadta világon semmi probléma nincs, addig a pontig, amíg boldog vagy benne. Mert valljuk be, hogy sok olyan munkahely létezik ma a világon, ami sokkal élhetőbb vagy fenntarthatóbb, mint számos kényszervállalkozás: a vállalkozás „működget”, életem mellette nincs, kiszállni pedig nem tudok, vagy nem merek belőle…”

Na, itt nem ilyen vállalkozásokat építünk!

De rátérve a témára…

Lehetséges-e egy, nagy növekedési potenciával rendelkező online vállalkozás beindítása, otthonról, munka mellett, minimális költségvetésből?

A rövid válasz: igen!

Több százezer sikeres online vállalkozás létezik ma, amiket pár tízezer forintból indítottak és ma több százmilliós árbevételt termelnek, kiszámíthatóan, minden évben, télen és nyáron egyaránt. 

Vajon mit tudtak, amit mi nem?

Kiváltságosok voltak? Örököltek? Szájukba repült a sült galamb?

Egy büdös nagy ló…..!

Egy online vállalkozás elindításához nem kell évekig halmoznod a skilleket, hogy majd egyszer belevághass… 

Ebben az átfogó útmutatóban bemutatom azokat a főbb lépéseket, amiket érdemes követned és végiggondolnod, mielőtt belefognál egy vállalkozásba.

Ha azt a titkos módszert keresed, hogyan lehet ingyen, nagyon gyorsan, máról holnapra, munka nélkül komoly sikereket elérni, akkor ez az anyag nem Neked szól, elszomorítalak, hogy nem találtad meg a „Szent Grált!” és megnyugtatlak, hogy soha nem is fogod!

Ha tényleg érdekel a téma, akkor ajánlom figyelmedbe ezt a komoly a piacon is egyedülálló összefoglalót!

Jó olvasgatást és sikeres végrehajtást kívánok!

Siteri Gergő

2. BEMUTATKOZÁS

Ki vagyok én

Ki vagyok én és miért érdemes rám hallgatnod?

Engem Siteri Gergőnek hívnak, és sorozat-vállalkozó vagyok.

Milyen vállalkozásaim vannak?

  • 1. siliciummarketing.hu: Ez egy magánegészségügyre fókuszáló marketing ügynökség. Főként a orvosoknak, és magánpraxisoknak segítünk több pácienst szerezni online. Ezzel a vállalkozásommal havonta több, mint 800.000 Ft bevételt keresek, kiszámíthatóan, szinte minden hónapban.
  • 2. petnail.huEz egy kutyaápolásra fókuszáló webshop, a fő termékem egy különleges elektronikus kutya körömreszelő, valamint egyéb kutyaszőr eltávolító termékeket is értékesítek. A webshoppal nem sokat foglalkozom, de így is közel 200.000 Ft árbevételt generálok, aminek a fele profit. Ezt a webshopot mindenféle programozói tudás nélkül közel 150 munkaóra alatt húztam fel egyedül a nulláról. 
  • 3. Ingatlanbefektetés: Van egy debereceni, belvárosi, 4 szobás panellakásom, amit szobánként magyaroknak, valamint külföldieknek is értékesítek albérletként. Az albérlet minden költséget levonva (hitel, stb.) 87.000 Ft-t profitot termel minden hónapban. 
  • 4. 021.hu: Ez a legújabb vállalkozásom, kidolgoztam egy különleges mentorprogramot, amiben részletes videókon és leírásokon keresztül segítem a résztvevőket, hogy felépíthessék első saját vállalkozásukat. Mindezt munka mellett, a kezüket fogva és mentorálva. 

Ha szeretnél rólam többet tudni, akkor olvasd el a rövid történetemet.

3. KÖNNYŰ ÍGÉRETEK, GYORS POFÁRA ESÉS

Még mielőtt belevágnánk a népszerű vállalkozási formák bemutatására érdemes megrágnod az alábbi gondolatokat.

Bizonyára Te is észrevetted, hogy manapság nagyon népszerű a vállalkozás indítás témája és ma már rengeteg tudásanyag (legyen az ingyenes vagy fizetés) érhető el a témában.

A legtöbb ilyen tudásanyag arról szól, hogy találj egy terméket az Aliexpressen vagy Alibaba-n, indíts egy saját webshopot és majd dölni fog a pénz a házhoz. 

Viszont nem mondják el számondra a következőket:

Egy e-kereskedelmi vállalkozás (webshop) esetében:

  • Magas kiadás oldal, és alacsony profit. mivel fizikai termékeket árulsz. Ezért ROHADT(!) sok idő annyira felhúzni az üzletet munka mellett, hogy fel tudj állni! 
  • Hatalmas a verseny az alacsonyértékű, viszont eladói termékek piacán. Egyre nagyobb kihívás találni olyan terméket, amit saját márka építése nélkül nagy profittal tudsz értékesíteni.
  • A Facebook hirdetési hatékonysága sokat romlott az időben az Apple-lel folytatott háborúja miatt (iOS 14 update), emiatt egyre drágább 1 vásárló megszerzése erről a csatornáról. Egyre jobban hátterbe szorulnak az érdeklődés alapon hirdetett termékek és egyre jobban előtérbe kerülnek azokat a termékek, ami után keresünk a Google-ben.
  • Amiről pedig nagyon kevesen beszélnek, hogy hamarosan benyithat az Amazon Magyarországra, ami alapjaiban fogja átformálni az e-kereskedelmet, de főleg a viszont-eladói piacot! (Egyre fontosabb, hogy saját márkát építs!)
  • Arról pedig pláne nem beszélnek ezek a tréningek, hogyha megégeted magad, mert bedöltél a „kicsi tudással megszerezhető magas profit illúziójának”, akkor megégeted magad és lehet soha a büdös életbe nem kezdesz bele egy vállalkozásba!

A LÉNYEG

Tény, hogy az e-kereskedelemi vállalkozások világkorát éljük, ezért egy webshop indítása jó döntés lehet. Viszont egyáltalán nem biztos, hogy ez a legideálisabb út a számodra. Hiába ez tűnik a leggyorsabb kilépőnek, ha nem a megfelelő alapokkal vágsz bele, akkor egy életre is elmehet a kedved attól, hogy a saját lábadra állj! (Csak hiteles, leellenőrizhető forrásokból tájékozódj!)

4. VÁLLALKOZÁSOK ÖRÖKZÖLD TÍPUSAI

3 működő vállalkozás típus

3 VÁLLALKOZÁS TÍPUS 2021-RE

  1. E-KERESKEDELEM (Fizikai termékek értékesítése)
  2. KIVITELEZÉS (másnéven szolgáltatás alapú vállalkozások)
  3. TANÁCSADÁS (Konzultációk vagy infotermékek értékesítése)

1. MI A KÜLÖNBSÉG A 3 VÁLLALKOZÁS TÍPUS KÖZÖTT?

  • E-KERSKEDELEM: Fizikai terméket árulsz, ami megoldja mások problémáját. (Pl.: emag.hu)
  • KIVITELEZÉS: A tudásoddal megoldod mások problémáját. (Pl.: marketinges, programozó, könyvelő, burkoló, stb.)
  • TANÁCSADÁS: A tudásodat értékesíted konzultációk, online vagy személyes alkalmak útján, vagy a tudásodat infotermék formájában, hogy a fogyasztó maga oldja meg a saját problémáját. Pl.: Könyvírás, online kurzusok készítése, stb.

2. MILYEN SZAKTUDÁS SZÜKSÉGES?

E-KERSKEDELEM

Alacsony szintű tudás szükséges, azaz nagyon gyorsan megtanulhatóak egy webáruház indításhoz szükséges készségek. 

Akár 3-6 hónap alatt totál a 0-ról el lehet indítani egy webshopot. Csak megfelelő mentor vagy tréning kérdése az egész.

KIVITELEZÉS

Közepes szintű tudás szükséges, mivel birtokában kell lenned annak a tudásnak, amivel megoldod mások problémáját. Például csak akkor lehetsz villanyszerelő, ha azt korábban megtanultad.

TANÁCSADÁS

Magas szintű tudás szükséges, mindhárom közül ez a legnehezebb vállalkozói forma. Nem csak a megfelelő tudással kell rendelkezned az adott iparágról, hanem meg kell szerezned azokat a készségeket, amivel ezt a tudást értékesíteni tudod. 

Emiatt relatív sokkal kevesebben vannak, azok, akik meglévő szakmai tudásukat egy átfogó könyv vagy tréning formájánan értékesítenék.

3. MILYEN TŐKE VONZATA VAN?

E-KERSKEDELEM

Kevés tőkére van szükséged, mivel egy webshopot akár egy-két százezer forinttal már lazán be lehet indítani, sőt akár még kevesebbel is. 

Én a petnail.hu-t jóformán 50.000 Ft-ból indítottam be, megvettem a tárhelyet és a domain, valamint rendeltem pár próbaterméket és elindítottam rá pár Facebook hirdetést. 

Természetesen azóta már közel 1 millió forintos árukészletet tartok, hogy a folyamatos rendeléseket kitudjam szolgálni.

KIVITELEZÉS

Kevés anyagi tőkére, viszont időre van szükséged a felépítéséhez. Ami kiemelt előny, hogy magadra és az eszközeidre van szükséged, amivel megoldod az ügyfél problémáit. Relatív nincs árúkészleted, így általánosságban elmondható, hogy nagyon kevés összeggel beindítható egy szolgáltatói biznisz. 

A Silicium Egészségügyi Marketing ügynökségemhez relatív semmi pénz nem kellett, mivel 100%-ban a tudásomat értékesítettem. Részben időalapú tőkéről beszélhetünk, mivel időre van szükséged, hogy megszerezd a tudást, valamint további minőségi időre, hogy vállalkozást építs rá.

TANÁCSADÁS

Kevés anyagi tőkére, viszont magas idő alapú tőkére van szükséged. Mivel 100%-ban a tudásodat értékesíted, árukészleted egyáltalán nincs, kivéve ha fizikai könyvet értékesítesz. 

Ez főleg időalapú tőkét igényel, mert nem csak tudásra van szükséged, de komplett üzleti rendszereket kell felépítened a tudásod értékesítésére

4. MILYEN INDULÁSI IDŐRŐL BESZÉLHETÜNK?

E-KERSKEDELEM

Gyorsan el lehet indulni, ahogy említettem, akár 3-6 hónap alatt már beindítható egy jól célzott és ígéretes online webshop. 

Nekem a petnail.hu-hoz mindössze 150 munkaórára volt szükségem, és relatív kevés időráfordítátssal termel számomra közel 120-150 ezer forint profitot.

Ez nem sok, de ha úgy nézed, akkor ez felér egy 25 millió forintos ingatlan havi cashflowjával. Bárhogy is van, ez egy ideális példa, ha a tudásod rendben van, akkor igazából minden lehetőséged adott, hogy ezt utánnam csináld.

KIVITELEZÉS

KIVITELEZÉS: Lassabb indulásról beszélhetünk, mivel elsőnek releváns piaci tapasztalatot kell szerezned az adott területen. 

Ha az online marketing szakmát nézzük, akkor megfelelő mentorálás, valamint éles projekteken tanulva, akár 2 év alatt el lehet jutni egy nagyon komoly szintre, amivel már jó pénzt lehet keresni ezen a piacon.

TANÁCSADÁS

Sokkal lassabb indulásról beszélhetünk, ez persze függ attól, hogyan értékesíted a tudásodat.

Személyes konzultációkat, csoportos eseményeket relatív pár hónap alatt már össze lehet hozni, de ha egy átfogó kurzus formájában akarod értékesíteni a tudásodat, akkor akár évekről is beszélhetünk. 

Nem csak a tananyagot kell összeraknod, de a fullos értékesítési rendszert is fel kell építened az ingyenes tartalmaktól, a folyamatos online kommunikációg mindent helyére kell tenned, hogy a rendszer jól működjön. 

Nem könnyű, de nagyon megéri rászánni az időt.

5. MILYEN PROFIT ÉS KIADÁS VONZATA VAN?

E-KERSKEDELEM

Relatív alacsony profit – Magas kiadás oldal. Ez attól függ milyen terméket árulsz és mennyi eladásod van, de jellemzően a magas bevétel mellett, magas kiadásokkal is számolni kell, mert ugye árukészletet is tartani kell, adót kell fizetned, stb. 
 
Minél jobban nő a webshopod, annál több árukészletet kell tartanod. És természetesen az a legfontosabb, hogy mekkora a profitod a terméken, azaz egy eladás után minden költséget levonva mennyi marad tisztán a zsebedben.
 
De nem kell megijedni, rengeteg sikeres webshop van ma Magyarországon, akik nagyon jól élnek webshopjaik bevételeiből. 

És az ehhez szükséges tudás már elérhető!

KIVITELEZÉS

Közepes profit – Alacsony kiadás oldal.

Mivel a tudásodat értékesíted, így a kiadás oldalad relatív elég kevés. Viszont amit számításba kell venni, hogy a bevételeidet nem fokozhatod a végtelenségig, mert az időd véges. 

És szolgáltatóként az idődet értékesíted

Természetesen ez is ipárág függő, de rengetegen vannak olyanok, akik szabadúszó vállalkozóként milliós összegű bevételeket termelnek úgy, hogy közben nem dolgoznak többet 6-8 óránál.

TANÁCSADÁS

Magas profit – Alacsony kiadás oldal.

Mivel a tudásodat értékesíted, így relatív nincs kiadás oldalad
, kivéve a tárhely bérlés, szoftverek havi előfizetése, stb. Ha angol tanár vagy, akkor lehetőséged van 10.000 Ft-ért, de akár 100.000 Ft-ért is kurzus készítened. Igazából csak rajtad múlik, hogy mekkora értéket teremtesz a célcsoportodnak. 

A tananyagot csak egyszer kell elkészítened és utána annyiszor értékesítheted, amennyiszer csak akarod.

Most pedig nézzük meg egyenként, hogy melyik vállalkozástípusnál pontosan mire van szükséged az induláshoz!

5. E-KERESKEDELMI MODELL

E-KERESKEDELMI MODELL

Nincs szaktudásod? Indíts webáruházat!

Ha semmilyen szaktudással nem rendelkezel, amit eladhatsz, akkor egy e-kereskedelmi vállalkozással könnyedén elindulhatsz. 

MIRE VAN SZÜKSÉGED?

Ebben az esetben mire van szükséged?

  • Kell egy termékötlet. Ha több van, akkor logikusan ki kell választani egyet, amivel elindulhatsz.
  • Találj bizonyítékot, hogy valaki valahol a világban egy sikeres vállalkozást épített fel az ötletedre. (Használd a Google keresőt!)
  • Fel kell építened a saját, értékesítésre alkalmas webáruházadat.
  • Beszállítót kell találnod a termékbeszerzéshez.
  • Meg kell alkotnod a visszautasíthatatlan marketing ajánlatodat, amihez a marketing alapjait el kell sajátítanod.
  • Meg kell tanulnod online hirdetéseket indítani, hogy tesztelhesd az ajánlataidat.
E-kereskedelmi modell mire van szükséged - 2
  • Eladás esetén teljesítened kell a rendeléseket: csomagolás, postázás, kiszállítás intézése.
  • Meg kell tanulnod automatizálni a folyamataidat: számlázás, hirdetések futtatása, ügyfélápolás, kiszállítás kiszervezése, stb.

És nincs más dolgod, mint ezeket a lépéseket újra és újra megismétled!

E-KERESKEDELMI VÁLLALKOZÁS PÉLDA

E-kereskedelmi példa

A petnail.hu egy kutyaápolásra fókuszáló webshop, ahol főként elektromos kutya körömcsiszolót, manuális kutya körömvágó ollót és egyéb kutyaszőr eltávolításra készült termékeket forgalmazok. 

Ha megnézed az oldalt, akkor láthatod, hogy alig pár termékem van, tehát az induláshoz nincs szükséged arra, hogy több 100 terméked legyen. 

Ezt a webshopot mindössze 150 munkaóra alatt építettem meg, pont akkor amikor Vietnámban jártunk. 

Ezen a képen Hanoi-ban, Vietnám fővárosában egy kávézóban ülök és éppen a petnail.hu webshopját építem. A weboldaltól kezdve a szövegírásig mindent én készítettem. 

A weboldalt természetesen programozói tudás nélkül raktam össze. Tehát ma már nem szükséges kódolni tudni, hogy webshopot tudj építeni. A webshop pedig pár óra időráfordítás mellett 100-150 ezer tiszta profitot termel számomra, szinte minden hónapban.

Úgy gondolom, hogy ez egy ideális példa arra, hogy megmutassam számodra, hogy nem kell nagyon komoly dolgokban gondolkodni, ha webshopot akarsz indítani. 

Elég pár jól pozicionált termék és már indulhat is az értékesítés!

A petnail.hu részletes esettanulmányát az ingyenes FB csoportban olvashatod, amiben választ kapsz:

  • Mi a webshop sztorija,
  • hogyan találtam meg a terméket,
  • hogyan pozicionáltam,
  • hogyan alakítottam ki az ajánlataimat,
  • milyen online marketing stratégiát építettem.

A PETNAIL.HU ESETTANULMÁNYÁT
AZ FB CSOPORTBAN TALÁLOD.

Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!

A Facebook™ csoportban:

Közel 15 óra, exkluzív tartalom:

  • Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
  • Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
  • 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
  • Gyorsan megtanulható digitális készségesek
  • Freelancerré válás útmutató
  • Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
  • és sok más tartalom…

6. KIVITELEZÉS MODELL

Kivitelezés modell

A kivitelezés vagy szolgáltatás alapú vállalkozások lényege, hogy rendelkezel valamilyen szaktudással, amivel aztán problémákat oldasz meg az ügyfelek számára. 

A legtöbb szolgáltató alapú vállalkozás ebbe a kategóriába tartozik, pl. könyvelők, fogászatok, duguláselhárítás, redőnyös, fuvarozók, autószerelők, marketingesek, programozók, stb. 

Saját online marketing kivitelezéssel foglalkozó vállalkozásomat az egészségügyi marketingre pozicionáltam.

AMIRE SZÜKSÉGED VAN:

De nézzük is, hogy pontosan mire is van szükséged:

  • Funnel hacking: fel kell mérned a versenytársaid online jelenlétét, pozicionálásukat és árképzésüket.
  • Építened kell egy weboldalt, ami megszólítja a célcsoportodat, valamint bemutatja a célcsoportra szabott szolgáltatásaidat.
  • Meg kell alkotnod a visszautasíthatatlan ajánlataidat, ehhez el kell sajátítanod az értékesítés alapjait.
  • Meg kell alkotnod a csali ajánlatodat / front-end ajánlatodat, amivel “behúzod” az ügyfelet. Pl.: egy komplett kivitelezési munka helyett először csak adj el egy 10-20 ezer forint értékű munkát. És ha kialakult az ügyfél bizalma, akkor jöhet a nagyobb munka.
  • Meg kell tanulnod online hirdetéseket indítani, hogy tesztelhesd az ajánlataidat.
  • Rendelések teljesítése: szerződéskötés, munkafolyamatok kialakítása, utánkövetés, stb.

KIVITELEZÉS BEVÉTEL EGYENLET

Kivitelezés modell bevétel egyenlet

“A” KÉPLET: Egyéni vállalkozó

Saját érték szorozva a munkaórák számával egyenlő bevétel!

“A” KÉPLET szerint a bevételed nagyban függ attól, hogy mennyit dolgozol. A saját értéked természetesen növelhető, de a versenypiacon uralkodó árakat nem emelheted a végtelenségig, pl. villanyszerelőként nem tudsz elkérni 2 millió forintot egy 60 négyzetméteres panellakás vezetékeléséért. Hiába vagy nagyon jó, a piac nem fogja megfizetni. Továbbá egy napod csak 24 órából áll. Ezért egyéni vállalkozóként a lehetőségek korlátozottak. Természetesen az “A” KÉPLETTEL is lazán milliós összegeket vihetsz haza úgy, hogy nem dolgozod ki a lelkedet.

De van egy másik képlet is.

“B” KÉPLET: Vállalkozás tulajdonos

Delegált munka értéke szorozva az eladások számával egyenlő bevétel!

“B” KÉPLET szerint a bevételhez tartozó változókat korlátlanul befolyásolhatod. Egy megfelelően felépített üzleti rendszerrel sokkal több megkeresést generálhatsz, mint amennyit magad egyéni vállalkozóként elvállalhatnál. Ezért az egyéni vállalkozó és vállalkozás közt az a különbség, hogy amíg az elsőben Te dolgozol, addig a másikban főleg mások. A delegált munka értéke attól függően változhat, hogy mennyiért szervezed ki a munkát: saját munkatársaid vannak vagy alvállalkozó végzi el. 

KIVITELEZÉS VÁLLALKOZÁS PÉLDA KI

Kivitelezés példa

Példának a saját marketing ügynökségemet hoznám fel, amelynek a neve: Silicium Egészségügyi Marketing.

Ahogy a nevében is benne van, főleg magánpraxisoknak biztosítunk online marketing szolgáltatásokat, főleg Google Ads és Facebook hirdetések menedzselésével foglalkozunk, de a teljes online jelenlét kiépítésében is tudunk segíteni a klienseinknek. 

Tehát van egy tudásunk, amivel megoldunk bizonyos problémákat a klienseinknek, ami nem más mint az online páciensszerzés.

Természetesen több év tanulóidő előzte meg ennek a vállalkozásnak az elindítását, de bátran mondhatom, hogy kellő alázattal, a megfelelő mentorral és marketing projektekkel nagyon hamar, akár 1-3 év alatt el lehet jutni erre a szintre. 

Ez volt az első sikeres vállalkozásom, aminek a nagymértékű bevételeimet, valamint a szabadidőmet is köszönhetem. 

A vállalkozás működtetése kb. havi 30-40 fókuszált munkaórát venne igénybe, persze ettől sokkal többet dolgozok, mert közben fejlesztem a vállalkozásaimat. 

Tehát összességében elmondható, hogy ez a vállalkozói modell nagyon népszerű és hosszútávon is fenntartható.

Az egészségügyi marketing ügynökségünk részletes esettanulmányát az ingyenes FB csoportban olvashatod, amiben választ kapsz:

  • Mi a  sztorija,
  • hogyan jön a vállalkozásötlet,
  • hogyan végeztem piackutatást,
  • hogyan alakítottam ki az ajánlataimat,
  • hogyan szereztem meg az első ügyfeleimet,
  • milyen online marketing stratégiát építettem.

A SILICIUMMARKETING.HU ESETTANULMÁNYÁT
AZ FB CSOPORTBAN TALÁLOD.

Csatalkozás után elérhetővé válik számodra.

A csoportban több, mint 15 órányi videós tartalom vár rád, ami hozzásegít a vállalkozói szabadság kialakításához!

A Facebook™ csoportban:

Közel 15 óra, exkluzív tartalom:

  • Petnail.hu e-kereskedelmi esettanulmány
  • Siliciummarketing.hu kivitelezés esettanulmány
  • 36 db vállalkozásötlet [2022-es lista]
  • Gyorsan megtanulható digitális készségesek
  • Freelancerré válás útmutató
  • Vállalkozói önbizalmat tuningoló történetek
  • és sok más tartalom…

7. TANÁCSADÁS MODELL

Tanácsaadás modell

ADD EL A TUDÁSODAT

Tanácsadói vállalkozási modellben a saját szaktudásodat értékesíted online vagy személyes konzultációs alkalmak, vagy dobozosított, szellemi termék vagy termékek formájában. 

Ebből adódóan számos lehetőséged van, hogy értékesítsd a szaktudásod:

Például:

  • 1-1 személyes konzultáció,
  • csoportos konzultáció, 
  • tantermi vagy online tanfolyam,
  • videó kurzusok,
  • több napos vagy hetes mentorprogram,
  • könyvírás, stb.